У оквиру пројекта „Никло као ја“, компанија А1 Србија наставља са садњом урбаних вртова, чинећи градове зеленијим и отпорнијим на климатске промене. Зајечар је ове године постао један од нових 10 градова у Србији који ће добити урбани врт – медитерански сукулентни врт, осмишљен као мирна оаза смештена уз прометну улицу у срцу града.
Медитерански сукулентни врт доноси упечатљив пејзаж у којем доминирају биљке меснатих листова и скулптуралних форми. Дизајн врта заснован је на једноставним, чистим линијама које истичу лепоту сваке биљке, без преоптерећења простора. Врт је прилагођен сунчаним теренима и сувим условима, што омогућава биљкама да опстану у свим условима, пружајући лакоћу управљања и одрживост. Игра светлости на површинама биљака током дана ствара динамичан призор, додајући простору живост и визуелну дубину.
„Медитерански сукулентни врт у Зајечару уноси природан склад у ужурбано урбано окружење, позивајући пролазнике да застану и пронађу мир у природи. Овај дизајн, отпоран на сушне услове, истовремено доприноси естетици града и подржава очување природних ресурса,“ изјавио је Владимир Милутиновић, пејзажни архитекта и сарадник UG Ekonaut.
Прошле године у оквиру пројекта „Никло као ја“ засађено је десет урбаних вртова у Београду, Новом Саду, Нишу, Чачку, Бечеју, Крагујевцу, Новом Пазару, Суботици, Сомбору и Смедереву. Ове године планирана је садња нових десет, укључујући и врт у Зајечару, чиме А1 Србија наставља своју мисију ширења зелених површина и унапређења квалитета живота у урбаним срединама.
А1 Србија кроз своју ESG стратегију континуирано улаже у постизање дугорочних циљева у области одрживости. Овај приступ не обухвата само пројекте деловања на климатске ризике и заштиту биодиверзитета, као што је „Никло као ја“, већ укључује и дугорочне планове декарбонизације, повећања удела одрживе енергије из сопствене производње, повећања енергетске ефикасности у пословним операцијама и поштовање принципа циркуларне економије.
Као водећи прозјумер у сектору телекомуникација, А1 је до сада поставио близу 6.000 соларних панела на 330 локација, што је еквивалент годишњој потрошњи електричне енергије више од 750 домаћинстава. Инвестиције у OIE су део стратешког опредељења компаније и циља постављеног на нивоу целе А1 Групе, који се односи на постизање климатске неутралности до краја 2030.