Некомпатибилност у судару између рањивих учесника у саобраћају и било које врсте моторних возила је потпуно другачијег реда. Пешаци, бициклисти и мотоциклисти немају каросерију која може да апсорбује део енергије која се ослобађа у случају судара. На пример, приликом судара између аутомобила и бициклиста или пешака, стопа преживљавања последња два, смањује се енормно како се повећава брзина аутомобила у судару.
Rosen and Sander (2009) истраживали су зависност смртног страдања пешака и брзине кретања возила у тренутку судара при пуном чеоном судару. У закључку Росен и Сандер (2009) наводе да је ризик смртног страдања пешака два пута већи уколико при брзини возила од 50 km/h, у односу на брзину возила од 40 km/h, као и да је четири пута већи у односу на брзину возила од 30 km/h. У наставку аутори наводе да је вероватноћа смртног страдања пешака 50%, уколико дође до саобраћајне незгоде при брзини возила од 50 km/h до 80 km/h.
Судар возила које се креће брзином од 40 km/h са пешаком еквивалентан је паду са другог спрата зграде, судар при брзини о 60 km/h паду са петог спрата зграде, док при сударној брзини од 80 km/h паду са осмог спрата зграде.
• При брзини од 30 km/h смртно страда 10% пешака;
• При брзини од 40 km/h смртно страда 20% пешака;
• При брзини од 50 km/h смртно страда 40% пешака;
• При брзини од 60 km/h смртно страда 80% пешака.
При брзини од 50 km/h, возило у покрету има отприлике исту енергију као 20 испаљених метака. Сваки путник у возилу има отприлике исту енергију као два испаљена метка. То значи да ако аутомобил у коме седи само возач, удари у пешака брзином од 50 km/h, то је као да је у тог пешака испаљено 22 метака.
Дужина зауставног пута
Зауставни пут возила представља пут који возило пређе од тренутка уочавања одређене опасности, од стране возача и пута техничке реакције уређаја за кочење, као и пута непосредног кочења.
Пут реаговања је пут који возило пређе од момента када уочимо опасност испред возила, до момента стављања ноге на папучицу кочнице, када почињемо да кочимо. Дужина пута реаговања зависи од времена реаговања и од брзине којом се крећемо. Просечно време реаговања износи од 0,8 до 1,2 сек. Узећемо да је време реаговања 1 сек. Што значи да возило које иде брзином од 50 km/h за једну секунду прелази пут од 14 m.
Време реаговања возача зависи од: пажње, концетрације, спремности да реагује, и од његових психофизичких способности. Време реаговања се повећава ако возимо болесни или уморни, ако користимо мобилни телефон, ако смо под дејством алкохола итд.