ВестиУТИЦАЈ БРЗИНЕ НА НАСТАНАK САОБРАЋАЈНЕ НЕЗГОДЕ И НА ЊЕНЕ ПОСЛЕДИЦЕ

УТИЦАЈ БРЗИНЕ НА НАСТАНАK САОБРАЋАЈНЕ НЕЗГОДЕ И НА ЊЕНЕ ПОСЛЕДИЦЕ

Western Cape Government — Speed Kills
Фото: Western Cape Government

Некомпатибилност у судару између рањивих учесника у саобраћају и било које врсте моторних возила је потпуно другачијег реда. Пешаци, бициклисти и мотоциклисти немају каросерију која може да апсорбује део енергије која се ослобађа у случају судара. На пример, приликом судара између аутомобила и бициклиста или пешака, стопа преживљавања последња два, смањује се енормно како се повећава брзина аутомобила у судару.

Rosen and Sander (2009) истраживали су зависност смртног страдања пешака и брзине кретања возила у тренутку судара при пуном чеоном судару. У закључку Росен и Сандер (2009) наводе да је ризик смртног страдања пешака два пута већи уколико при брзини возила од 50 km/h, у односу на брзину возила од 40 km/h, као и да је четири пута већи у односу на брзину возила од 30 km/h. У наставку аутори наводе да је вероватноћа смртног страдања пешака 50%, уколико дође до саобраћајне незгоде при брзини возила од 50 km/h до 80 km/h.

Утицај брзине на настанак саобраћајне незгоде и на њене последице (УЗНЕМИРУЈУЋИ ВИДЕО)

Закон о безбедности саобраћаја на путевима — Члан 43.
Фото: Агенција за безбедност саобраћаја, Република Србија

Судар возила које се креће брзином од 40 km/h са пешаком еквивалентан је паду са другог спрата зграде, судар при брзини о 60 km/h паду са петог спрата зграде, док при сударној брзини од 80 km/h паду са осмог спрата зграде.

• При брзини од 30 km/h смртно страда 10% пешака;
• При брзини од 40 km/h смртно страда 20% пешака;
• При брзини од 50 km/h смртно страда 40% пешака;
• При брзини од 60 km/h смртно страда 80% пешака.

При брзини од 50 km/h, возило у покрету има отприлике исту енергију као 20 испаљених метака. Сваки путник у возилу има отприлике исту енергију као два испаљена метка. То значи да ако аутомобил у коме седи само возач, удари у пешака брзином од 50 km/h, то је као да је у тог пешака испаљено 22 метака.

Утицај брзине на настанак саобраћајне незгоде и на њене последице (УЗНЕМИРУЈУЋИ ВИДЕО)

Да ли сте знали...
Фото: Агенција за безбедност саобраћаја, Република Србија

Дужина зауставног пута

Зауставни пут возила представља пут који возило пређе од тренутка уочавања одређене опасности, од стране возача и пута техничке реакције уређаја за кочење, као и пута непосредног кочења.

Дужина зауставног пута
Фото: Живорад Фићовић

Пут реаговања је пут који возило пређе од момента када уочимо опасност испред возила, до момента стављања ноге на папучицу кочнице, када почињемо да кочимо. Дужина пута реаговања зависи од времена реаговања и од брзине којом се крећемо. Просечно време реаговања износи од 0,8 до 1,2 сек. Узећемо да је време реаговања 1 сек. Што значи да возило које иде брзином од 50 km/h за једну секунду прелази пут од 14 m.

Време реаговања возача зависи од: пажње, концетрације, спремности да реагује, и од његових психофизичких способности. Време реаговања се повећава ако возимо болесни или уморни, ако користимо мобилни телефон, ако смо под дејством алкохола итд.

Утицај брзине на настанак саобраћајне незгоде и на њене последице (УЗНЕМИРУЈУЋИ ВИДЕО)

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,853ПратилацаЛајкуј
4,547ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб