Тимочка КрајинаБорУ Бору одржана трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”

У Бору одржана трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”

Трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”

У Медија центру у Бору одржана је јавна трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”.

Присутни на трибини су сагласни да бициклисти у Бору спадају у угрожену категорију учесника у саобраћају и да Градска управа није заинтересована за решавање поменутих проблема.

Трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”

У прилог томе говоре и резултати истраживања које је објавило Удружење „Сигурне стазе”. Наиме, грађани Бора су лошим оценама оценили поступање возача према бициклистима у саобраћају. Највећи проценат испитаника (42,36%) поступање возача оцењује довољном оценом, а потом следе недовољна (32,02%) и добра (19,21%). Такође, поражавајући су и подаци који говоре и о поступању возача према деци у саобраћју. 35% испитаника поступање возача оцењује довољном оценом, а потом следе добра (32%) и недовољна (27%).

Трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”

На трибини је представљена и прва ГИС платформа за бициклисте у Републици Србији (www.bicibor.rs) и модел техничког регулисања саобраћаја на територији града Бора, као и мере за унапређење безбедности бициклиста у саобраћају. Иако је платформа представљена на четири конференције у земљи и иностраству Градска управа у Бору није подржала овај иновативан и јединствен пројекат у Републици Србији.

Трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”

Велику пажњу присутних су изазвале и три иницијативе које је Удружење „Сигурне стазе” упутило градској управи у Бору и за које још увек нису добили одговор надлежних. Наиме, реч је о следећим иницијативама:

1. Иницијатива да град Бор добије бициклистичку ифраструктуру;

2. Иницијатива да Бор добије План одрживе урбане мобилности;

3. Иницијатива да се измене Одлуке о техничком регулисању саобраћаја;

О оправданости иницијатива говоре и следећи подаци: 92,57% испитаника сматра да је Бору потребна бициклистичка инфраструктура, док 87,68% подржава формирање зона 30 и зона успореног саобраћаја. 87,68% грађана сматра да је потребно да град Бор добије План одрживе урбане мобилности, док 89,66% грађана сматра да је потребно изменити Одлуке о техничком регулисању саобраћаја на територији града Бора.

Трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”

На трибини је представљена и едукативна брошура „Крећи се одрживо – Бор на два точка” о основним правилима саобраћаја за бициклисте аутора Игор Велића и Ненада Јевтића.

Трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”

Из свега приложеног може се закључити да су грађани Бора незадовољни саобраћајним и урбанистичким уређењем града. Наиме, 81,19% грађана је недовољном оценом оценило улагање Градске управе у развој бициклистичког саобраћаја.

Пројекат је подржан од стране „Заједно за активно грађанско друштво – АКТ”. AКT је пројекат Владе Швајцерске чији је циљ активно грађанско друштво у коме грађани више учествују у процесу доношења одлука, нарочито на локалном нивоу. АКТ спроводе две невладине организације: Helvetas Swiss Intercooperation и Грађанске иницијативе.

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,861ПратилацаЛајкуј
4,537ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб