ВестиШВС града Зајечара: Донет Закључак са инструкцијама за организовање јавног превоза на...

ШВС града Зајечара: Донет Закључак са инструкцијама за организовање јавног превоза на територији града Зајечара

ШВС града Зајечара: Закључак са инструкцијама за организовање јавног превоза на територији града Зајечара

Штаб за ванредне ситуације града Зајечара је, на седници одржаној 5.05.2020. године, донео Закључак са инструкцијама за организовање јавног превоза на територији града Зајечара.

З А К Љ У Ч А К

Јавни превоз на територији града Зајечара почиње да се обавља условно од 8.05.2020.године, односно од дана када пристигну резултати свих тестираних возача и контролора (комуналних полицајаца).

Рад јавног градског, приградског и локалног превоза путника (у даљем тексту: јавни превоз) ће се организовати фазно, у складу са епидемиолошком ситуацијом, односно на тај начин што ће се услуге јавног градског и приградског превоза пружати према следећим приоритетима:

  • прва фаза: запослена лица која имају потврду послодавца о радном ангажовању,
  • друга фаза: студенти и ђаци,
  • трећа фаза: незапослени, остала лица (укључујући и пензионере млађе од 65 година),
  • четврта фаза: лица старија од 65 година.

Прва фаза превоза (превоз радно ангажованих запослених лица) почиње да се обавља условно од 08.05.2020. године, односно од дана када пристигну резултати свих тестираних возача и контролора (комуналних милицајаца).

Друга фаза превоза (студенти и ђаци) почиње да се обавља даном отпочињања рада факултета, средњих и основних школа.

Почетак обављања превоза за трећу и четврту фазу превоза биће накнадно одређен одлуком Штаба за ванредне ситуације на основу препорука Завода за јавно здравље „Тимок” Зајечар.

Возачи јавног превоза морају обавезно носити, на прописани начин, личну заштитну опрему (маску и рукавице) док управљају возилом.

Остала службена лица која се налазе у возилу (редари, кондуктери и контролори) морају обавезно носити, на прописани начин, личну заштитну опрему (маску и рукавице и по могућности и заштитне визире).

Возачка кабина мора бити одељена физичком баријером од путничког дела возила (пластична или друга погодна провидна преграда).

Услуге јавног превоза могу користити само лица која носе личну заштитну опрему – маску и рукавице, тј. неће бити дозвољен улаз путницима који на правилан начин не користе заштитну маску (преко уста н носа) и рукавице.

Улазак путника у возило је могућ само на једним вратима (предњим или задњим), с тим што се возило мора видљиво обележити са спољашње и унутрашње стране на којим вратима је улаз, а на којим излаз путника из возила.

У унутрашњости возила мора бити јасно обележен правац кретања путника (од улаза ка излазу).

На улазним вратима возила мора стајати један запослени код превозника (вв. редар) који ће водити рачуна да ли путници улазе правилно носећи личну заштитну опрему, давати упутства о понашању током вожње, вршити проверу валидације возних исправа, вршити друге радње како би се обезбедила сигурност путника и возача.

Седишта морају бити видљиво обележена са успостављеним размаком који омогућава одговарајућу физичку дистанцу између путника (на дуплим седиштима само један путник и сл. – физичка дистанца у складу са могућностима, односно расположивим капацитетима возила јавног градског и приградског превоза).

Места за стајање у возилу морају бити видљиво обележена на тај начин да се поштује одговарајућа физичка дистанца, у складу са могућностима, односно расположивим капацитетима возила јавног градског и приградског превоза.

Возило се обавезно мора појачано дезинфиковати, пре првог поласка или након повратка у аутобазу по завршетку рада, а по могућству возило треба дезинфиковати и у току радног дана. Посебну пажњу треба обратити на возачку кабину и рукохвате, валидаторе и друге предмете који се често додирују.

Пре и после сваке појединачне вожње, возило се мора проветрити природном вентилацијом, отварањем свих прозора и врата на возилу. Уколико временске прилике дозвољавају, препоручује се да прозори буду отворени и у току вожње. Не користити централизовани начин климатизације. У случају да су прозори блокирани, превозник је дужан да их одблокира.

На стајалиштима морају бити видно истакнута правила понашања у возилу (улазак један по један, ношење личне заштитне опреме, физичка дистанца, начин уласка и изласка путника из возила и др.), као и обележена места за стајање путника на стајалишту ради формирања реда којим се обезбеђује физичка дистанца.

У складу са могућностима превозника, потребно је анагажовање што већег броја возила, а у циљу што редовнијег одвијања јавног превоза.

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,859ПратилацаЛајкуј
4,540ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб