Није тајна да Sony ради на новој PlayStation конзоли. Прошлог октобра, председник компаније Kenichiro Yoshida је изјавио да је „неопходно” имати „хардвер нове генерације” након PlayStation 4 Pro. Sony је од тада био тих и тајанствен, усмеравајући пажњу ка својој наредној серији ексклузивних игара, као што су Days Gone, Dreams и The Last of Us Part II. Сада, међутим, имамо неке чињенице о PlayStation 5 — или за који год назив се Sony одлучи за своју нову конзолу.
У интервјуу за Wired, системски архитекта Mark Cerny је потврдио да ће нову конзолу покретати трећа генерација AMD Rizen CPU-ова са осам језгара, израђених у 7nm Zen 2 микроархитектури. Процесор ће бити упарен са прилагођеним GPU-ом, базираним на AMD Radeon Navi архитектури, која подржава ray-tracing, напредну технику осветљења која је тренутно ограничена на најјаче PC рачунаре, и неки облик 3D звука. Наследник PS4 конзоле ће такође подржавати 8K графику и испоручиваће се са SSD-ом како би се убрзало рендеровање и смањило време учитавања. Према писању Wired-а, Cerny је илустровао ово тако што је покренуо Insomniac-ову Spider-Man игру и показао како се fast-travel време може смањити са 15 на 0,8 секунди.
Нови систем ће имати сличну архитектуру оној коју нуди PS4. Због тога ће бити компатибилан са PS4 играма и подржаваће актуелне PlayStation VR слушалице. Cerny није потврдио нове слушалице или било коју услугу која ће бити доступна на конзоли. Он је ипак изјавио да ће PS5 прихватати физичке медије као што то чине PlayStation 4 и PlayStation 4 Pro. Већина ових детаља не представља велико изненађење. То су сигурни, логични избори за Sony — што има смисла, с обзиром на то колико је PlayStation 4 био успешан за компанију.
Није познато када ће Sony поново говорити о PlayStation-u 5 (или како год буде назив нове конзоле). Прошле године, Kotaku је известио да нова конзола можда неће стићи пре 2020. године. Тада је компанија објавила да неће присуствовати Е3, највећем и најпрестижнијем сајму у гејминг индустрији.
Kада се конзола коначно појави, суочиће се са жестоком конкуренцијом из Microsoft-a и све већим бројем сервиса за стримовање, укључујући и Google Stadia, који обећавају високи квалитет играња без потребе за скупим хардвером.
Извор: kotaku.com