Тимочка КрајинаБор„Сигурне стазе” на панел-дискусији о одрживој урбаној мобилности у Новом Саду

„Сигурне стазе” на панел-дискусији о одрживој урбаној мобилности у Новом Саду

У Културној станици „Свилар” у Новом Саду у организацији удружење грађана „Србија, мој дом” организована је панел-дискусија под називом „Алтернативна превозна средства као једно од решења за климатске промене”.

На првој панел-дискусији под називом „Електрична возила у Србији, где смо и шта даље?” који је водила госпођа Мајда Андлешић, присутнима су се обратили др Саша Игић испред Покрајинског секретаријата за енергетику, саобраћај и грађевинарство, др Мирко Гордић испред АМСС-a (Центар за моторна возила) и Игор Велић испред удружења „Сигурне стазе”.

Господин Игић је нагласио еколошки аспект употребе електричних возила у Србији и како доприносе смањењу загађења ваздуха, смањењу саобаћајног загушења и нивоа буке. Такође је нагласио које све врсте погодности кроз субвенционисање омогућава Република Србија будућим корисницима.

Господин Гордић је нагласио начин на који је законски регулисана употреба електричних возила у Србији и примере добре праксе из земаља западне Европе. Гордић је присутнима изложио  техничке карактеристике и предности ове врсте возила, као и мане и потешкоће са којима се сусрећу власници ових возила у Србији.

Господин Велић је образложио који је то законски и безбедносни проблем са употребом е-тротинета у Србији, као које су то све предности које нам ово превозно средство доноси. Навео је примере како је вожња е-тротинета регулисана у другим земљама и резултате истраживања која су спроведена код нас и у свету. И на крају је предложио модел који би Србија требала да следи како би добила идеално правно и законске решење.

Велић је истакао и значај првог пројекта урбане мобилности који је урађен у Тимочкој Крајини „Сигурне стазе и путање кретања ученика основних и средњих школа у Бору (www.bor.sigurnestaze.com)” који још увек чека своју примену.

На другом панелу под називом „Почеци планирања одрживе урбане мобилности у Србији” који је водио господин Дејан Радивојев, присутнима су се обратили Јелена Николић испред ГУ Крушевац, Агнеш Асоди испред Новосадске бициклистичке иницијативе, Ксенија Лукић испред ЈП Инфраструктура Шабац и Бојана Пађен испред ГУ за заштиту животне средине Нови Сад.

Госпођице Николић и Лукић су присутнима изложиле шта је све потребно за израду плана одрживе урбане мобилности у Србији и који су све проблеми са којима су се сусретале у свом професионалном раду. Такође су присутнима презентовале резултате свог плодног рада и шта су све градови Крушевац и Шабац добили промоцијом урбане мобилности и да је то пример који би требало да следе и остале локалне самоуправе у Србији.

Госпођица Николић је нагласила да ја одржива урбана мобилност стратешки план који подразумева интеграцију, партиципацију и евалуацију, као и то да прожима различите секторе, а све са циљем да обезбеди бољи квалитет живота у градовима и њиховој околини.

Госпођица Агнеш  испред Новосадске бициклистичке иницијативе је изложила коју све проблеми са којима се сусрећу бициклисти како у Новом Саду тако и на територији Р. Србије. Да имамо велики проблем са инфраструктуром која не подржава овај вид превоза. Да су нам прекопотребне бициклистичке стазе/траке, паркинзи за бицикле итд.

Брошуру „Како унапредити бициклистички саобраћај у Србији” можете бесплатно преузети на овом линку.

Циљ ове брошуре је да едукује доносиоце одлука о значају бициклистичког саобраћаја и укаже на неопходне промене које су потребне да би се број бициклиста повећао на улицама градова у Србији.

Госпођица Пађен испред ГУ за заштиту животне средине Нови Сад је изложила које је све кораке предузела локална самоуправа у сарадњи са цивилним сектором у промоцији коришћења алтернативних видова превоза. Такође, презентовано је и које све мере Нови Сад предузима у заштити животне средине и будућим пројектима који ће добринети промоцији урбане мобилности.

Након завршетка оба панела публика је имала прилику да се укључи и да постави питања панелистима, а тиме је остварен и један од циљева овог пројекта, а то је да се размотре потенцијални и реални проблеми и сагледају различита мишљења о њима како би се у даљем раду могло ефикасније деловати.

Присутни панелисти су се сложили да у Србији још увек не постоји системска подршка државе и доносиоца одлука на локалном нивоу и да је ово заправо почетак борбе за квалитетније уређене животног простора.

Панел је организован  у оквиру пројекта „Пронађи алтернативу путничком аутомобилу”, који суфинансира Министарство заштите животне средине.

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,861ПратилацаЛајкуј
4,537ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб