Вести„Рикверц”: Колико смо безбедни у саобраћају?

„Рикверц”: Колико смо безбедни у саобраћају?

У среду, 27. јануара на Фејсбук страници „Зајечарске иницијативе”, биће директно емитована прва епизода емисије „Рикверц”– новог формата, посвећеног темама које су у претходном периоду биле у фокусу јавности. Прво издање посвећено је теми безбедности у саобраћају. Гледаоци ће бити у прилици да путем порука учествују у емисији и постављају питања.

Гости емисије:

  • Весна Ракић — саобраћајни инжењер, предавач у ауто-школи,
  • Игор Велић — саобраћајни инжењер и председник удружења „Сигурне стазе”,
  • Сандра Ивановић — председница мото-клуба „Ложачи”.

Упућен је позив и представницима Полицијске управе Зајечар, њихов долазак се очекује.

Емисију води и уређује Данијела Недељковић.

Емисија почиње у 18:00 часова.

Према писању портала „Сигурне стазе” скоро трећину повређених и смртно страдалих лица чине људи млађи од 25 година!

Према подацима, више младих људи (старости између 15 и 30 година) умире од последица саобраћајних незгода него од ХИВ-а, маларије, туберкулозе или других облика насилне смрти. У просеку годишње у Републици Србији живот изгуби 110 лица старости између 15 и 30 година старости, док њих 6.000 буде теже или лакше повређено.

На територији Републике Србије се просечно на дневном нивоу догоди 100 саобраћајних незгода у којима 50 лица задобије теже или лакше повреде, док две особе смртно страдају. У протеклих 35 година у Републици Србији је погинуло око 40.000 људи, док је преко 500.000 теже и лакше повређено.

Влада Србије је 2015. године усвојила Националну стратегију безбедности саобраћаја 2015–2020. као и Акциони план безбедности саобраћаја, међутим Србија није достигла ниједан зацртани циљ из националне стратегије безбедности саобраћаја 2015–2020:

  • Није остварено планирано повећање употребе сигурносних појасева,
  • Посебно су лоши резултати код употребе сигурносних појасева на задњим седиштима,
  • Није остварено планирано смањење прекорачења брзине на нашим путевима,
  • Није достигнут планирани проценат употребе дечијих седишта,
  • Уместо повећања, смањена је употреба кацига код мотоциклиста,
  • Није остварено планирано смањење вожње под утицајем алкохола,
  • Није остварена редовна примена алата унапређења безбедности путне инфраструктуре,
  • Посебно су лоши и неприхватљиви резултати у погледу страдања деце у саобраћају (уместо прокламованог смањења страдања деце и елиминисања смртног страдања деце, дошло је до повећања броја погинуле и повређене деце у саобраћају).

У периоду од 2015. до 2019. године било је знатно више људи је настрадало у саобраћајним незгодама, него што је то било предвиђено стратегијом безбедности саобраћаја, и то:

  • 288 више погинулих лица,
  • 925 више тешко повређених лица и
  • око 15.000 више лакше повређених лица, у односу на стратегијом дефинисане циљеве!
  • Ово повећање броја настрадалих, према европском моделу за израчунавање укупних економских последица саобраћајних незгода, коштало је наше друштво око 1,6 милијарди евра више него што је било одређено као прелазни циљ у стратегији безбедности саобраћаја.

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,864ПратилацаЛајкуј
4,535ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб