У оквиру реконструкције пруге Ниш–Зајечар у току су радови на реконструкцији тунела „Грамада”, дужине 170 метара, који се налази на најтежој деоници у Сврљишкој клисури.
Подсетимо, пре почетка реконструкције на више деоница брзина возова била је ограничена на свега 10 до 20 километара на сат, а пруга ће, како је најављено, бити враћена на пројектовану брзину од 90 километара на сат.
Реконструкција пруге Ниш–Зајечар, која је дуга 108 километара, отпочела је фебруара 2019. након неколико исклизнућа цистерни са амонијаком на поменутој релацији, а према најавама надлежних путнички и теретни саобраћај биће обустављен до лета 2020. године.
Дуж пруге Ниш–Зајечар, налазе се 52 моста укупне дужине 1,8 километара и 36 тунела укупне дужине од 23 километра, као и 90 путних прелаза. Ова пруга је карактеристична и по томе што је једна од ретких у Европи са радијусима кривина од 240–250 метара, а има их преко 60.
Ремонт је почео 25. фебруара ове године из станице Матејевац, план је да се осим пруге уреде и сви пружни прелази и станичне зграде, а реконструкција ће коштати пет милијарди динара.
Пруга Ниш–Зајечар, направљена 1922. године а последњи пут реконструисана 1961. године, има велики значај за путнички саобраћај у источној Србији, али је значајна и за пристаниште Прахово, док за Бор представља једну од виталних саобраћајница.