На 18. Међународној конференцији „Безбедност саобраћаја у локалној заједници”, која је одржана од 19. до 22. априла текуће године на Копаонику, Игор Велић, мастер инж. саобраћаја из Бора, је као председник Удружења „Сигурне стазе”, представио јединствену ГИС платформу за планирање бициклистичког саобраћаја „Бици Бор”.
Интерактина ГИС платформа је доступна на www.bicibor.
На конференцији је показано не само колико су овакви пројекти и пре свега ГИС платформе о безбедности рањивих учесника у саобраћају неопходни сваком граду, него и колика је важност употребе нових технологија за креирање бољег, безбеднијег, хуманијег и успешнијег живота на свакодневном нивоу и у свакој заједници.
На интерактивној ГИС платформи су представљени: проблеми у зонама школа, опасне локације, просторна расподела саобраћајних незгода, оцена стања приступачности саобраћајне и урбанистичке инфраструктуре за особе са инвалидитетом као и предлози о формирању зона 30 и бициклистичких стаза/трака на територији града Бора.
„ГИС нам омогућава управљање и уређење простора који се фокусира на човека и окреће стварним захтевима и потребама које имају крајњи корисници”, истиче Велић.
Велић је истакао да је развој нових технологија важан у циљу паметнијег доношења одлука и да ће свакако допринети квалитетнијем планирању саобраћаја за рањиве учеснике у саобраћају. Модел који је развило Удружење „Сигурне стазе” примењиво је на сваки град и општину у Србији.
„Унапређење саобраћајног и урбанистичког простора је незамисливо без употребе отворених података, инфомарционих технологија и софтверског инжињеринга. У овој спрези ми видимо развој паметних градова (smart city) и примену ‘хуманог инжењеринга’”, додаје Велић.
Велић је на конференцији представио и предлоге за измене Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којима би се унапредила безбедност и положај бициклиста на територији Републике Србије.
Платформа „Бици Бор” је везана за један од циљева одрживог развоја Уједињених нација носи назив „Одрживи градови и заједнице” који има за циљ стварање одрживих градова који су приступачни, са добрим системом јавног превоза, бициклистичком и пешачком инфраструктуром и са великом ангажованошћу грађана.