Firefox је један од најпопуларнијих интернет прегледача, а Mozilla Foundation која креира browser је непрофитна организација која не остварује зараду на великој корисничкој бази Firefox-а. Kомпанија је увек била у потрази за изворима зараде, од којих су неки били и промашаји. У свом најновијем покушају, компанија практично од корисника тражи да одреде колико су спремни да плате за интернет искуство без реклама и неке друге функције.
Mozilla се углавном ослања на донације и партнерства, а када су други облици финансирања у питању компанија једноставно не може да прибегне решењима која имплементирају ривали а да при томе не пређе преко сопствених принципа. Другим речима, компанија не може да се поузда у рекламе.
Kомпанија је сада изгледа спремна да понуди неко решење које је више одрживо. Страница „Ad-free Internet by Firefox” открива шта ће укључивати компанијину нову стратегију са претплатом. Поред уклањања реклама, сервис ће нудити аудио верзије чланака и синхронизацију између платформи које подржавају Firefox. Kорисник ће моћи да се пребацује између уређаја и настави са радом у Firefox-у тачно тамо где је стао.
Занимљиво је да је Mozilla истакла да ће зараду од имплементирања оваквог претплатничког сервиса делити са оглашивачима сајтова које корисници посећују. По цени од 4,99 долара месечно ово свакако не делује претерано примамљиво оглашивачима, али за сада нису познати други детаљи о овој услузи.
Извор: slashgear.com