Организација „Дечији центар” из Зајечара реализује омладинску размену „Пун кофер родне (не)равноправности” од 19 до 29. октобра 2022. године, у Ивањици (Србија). Размена се одвија у оквиру „Еразмус+” програма а уз подршку Фондације „Темпус”.
Размена се реализује у партнерству са организацијама „Шарски бехар” (Призрен, Косово) и „Бошњачка национална заједница Пуле и Истарске жупаније” (Пула, Хрватска). Теме размене су родна равноправност, интеркултуралност и инклузија.
Учешћем у размени млади уче да разумеју потребе и проблеме својих суграђана/ки, посебно група за чије потребе нису знали/е или их нису препознавали/е (жене, девојке, девојчице, инвалиткиње, старије жене, Ромкиње, мигранткиње
и тако даље), стварајући на тај начин, нове вредности и нове везе у заједници.
У току размене, 30-оро младих од 16 до 25 година ће бити упознати са садржајем сајта Могу да нећу – љубав није насиље! у циљу превенције насиља у вршњачким везама и присуствоваће једнодневној обуци са писање чланака на Википедији. Циљ обуке је постављање што већег броја одредница о женама чија су постигнућа значајна за човечанство. Након завршене азмене, учесници/це добијају сертификат о учешћу (youthpass). Посебан бенефит размене младих са Западног Балкана је подршка процесу помирења и превенција конфликта у региону, стварање поверења међу припадницима/припадницама различитих нација и вероисповести.
Општи циљ пројекта је оснаживање и подстицање девојака и младића да се супротставе родној неравноправности, насиљу и дискриминацији, кроз дијалог о различитим аспектима родне (не)равноправности, промоцију позитивних пракси и вредности поштовања различитости и солидарности. Додатан значај пројекту даје присуство младих из подручја која су некада била у ратном сукобу.
Кроз реализацију активности у току свих фаза размене, кроз посматрање и анализу сопствене и туђе културе, традиције, савремених токова и проблема дискриминације у локалним заједницама, учесници/це моћи ће успешније да одговоре новим улогама, узимајући у обзир потребе различитих група у свом и њиховом окружењу. Развиће алате за самопромишљање и јачање самопоуздања, вештине комуникације, преузети одговорност за донете одлуке, стећи дигиталне вештине, алате за планирање учења/акција, развити критичко мишљење.