Вести4 грешке у дигиталном маркетингу и како да их избегнете

4 грешке у дигиталном маркетингу и како да их избегнете

4 грешке у дигиталном маркетингу и како да их избегнете
Фото: Pixabay, илустрација

Све је више великих и малих компанија које препознају предности улагања у дигитални маркетинг. Ако вам се чини да и поред бројних едукација и могућности за унапређење маркетиншких стратегија, кампања коју спроводите не даје жељене резултате, велике су шансе да негде грешите.

Кораци који вам промичу могу да буду различити. Да ли сте одредили своју циљну групу, изабрали добру платформу за нативно оглашавање или направили план за рекламирање на друштвеним мрежама? Осврнућемо се на неке од најчешћих грешака у интернет маркетингу које негативно утичу на промет и успех у пословању. Прочитајте на који начин да их избегнете, тако да се ваше инвестирање у онлине оглашавање исплати.

#1 Нисте одредили циљну групу

Познавање вашег купца је темељ сваке чврсте стратегије дигиталног маркетинга. Према томе, ако нисте дефинисали своје тржиште и положај своје фирме, те не познајете људе којима продајете – имате малу вероватноћу за успех.

Немојте да улажете новац без плана и без разумевања циљне групе. Уместо тога поделите тржиште на неколико препознатљивих „типова купаца“. Дефинишите их демографски, идентификујте њихова очекивања и могуће примедбе на производ или услугу коју нудите. Један од начина да упознате своје клијенте јесте да се ангажујете више на друштвеним мрежама, било у виду коменатара или анкета.

4 грешке у дигиталном маркетингу и како да их избегнете
Фото: Pixabay, илустрација

#2 Неозбиљно схватате SEO

Многе фирме занемарују значај квалитетног и брзог сајта, као и оптимизације садржаја за претраживаче. С обзиром на то да сваког дана на Интернету буде објављено преко две милијарде чланака и више је него јасно да је SEO једини начин да се постигне видљивост и привуче органски промет на wеб страницу.

Међутим, оно што је важно за SEO јесте да се скуп важећих и актуелних правила стално мења. Због тога морате бити у току са тим променама и да доследно примењујете оне SEO технике које ће помоћи да се ваш садржај појави у резултатима претраге и да буде боље рангиран.

Неки од елемената које добра SEO стратегија мора да садржи су праве кључне речи, квалитетан и релевантан садржај, линк билдинг и оптимизација назива фотографија.

Усредсредите се на кључне речи које ваша циљна група користи. Имајте на уму да Гугл и други претраживачи фаворизују висококвалитетне, релевантне и дуге чланке на добро истражене теме. Покушајте да обогатите сваки садржај мултимедијалним елементима као што су фотографије и видео снимци.

Не заборавите ни то да се већи део промета на Интернету данас одвија преко паметних телефона, па будите сигурни да је ваш вебсајт оптимизован за мобилне уређаје.

#3 Немате план за вођење друштвених мрежа

Друштвене мреже пружају сјајне могућности да директно ступите у контакт са својим клијентима и купцима, проширите своју публику и изградите односе. Међутим, ако немате добар план за вођење друштвених мрежа не можете очекивати позитивне резултате.

Два важна фактора за стратегију објављивања на социјалним мрежама јесу доследност и добро време. У зависности од платформе до платформе, постоји одређено доба дана када треба поставити објаву тако да буде примећена и да се циљна публика ангажује. Но, пре него што уопште почнете са објављивањем на друштвеним мрежама, утврдите који су вам циљеви и која платформа одговара вашој циљној групи.

Чињеница је да немају све платформе друштвених медија потпуно исту публику. Корисници Фејсбука се разликују од корисника Инстаграма који је оријентисан на животни стил или од корисника пословно усмереног LinkedIn-а. Запитајте се која публика би боље реаговала на ваш производ или услугу. LinkedIn је нпр. одличан када желите да се представите другим компанијама, док је Фејсбук сјајан за директну продају потрошачима. Користан податак је да генерација Z користи Инстаграм, па ако су млади ваша циљна група, онда треба да усмерите своју кампању на ову социјалну платформу.

Увек је корисно проучити и конкуренцију – које друштвене мреже користе, ко их прати, какав садржај деле, те на основу тога креирати занимљивије објаве. Нека вам приоритет буду текст, фотографија или видео који инспиришу, забављају или подучавају. Уколико буџет ваше фирме то допушта, ангажујте менаџера за социјалне медије. Стручњаци из ове области свакако могу да осмисле и представе креативне постове на друштвеним мрежама и да ступе у контакт са пратиоцима.

Корисно за кредибилитет бренда може бити и удруживање са инфлуенсерима, чијим рецензијама публика верује.

Још један од важних корака је и повећање броја пратилаца на свим платформама. Покушајте да будете доследни и стално ангажовани – одговарање на коментаре, директна комуникација, те лајв видео снимци су врста персонализације коју људи данас очекују на друштвеним мрежама. Када ступите у контакт са публиком, наставите да развијате позитивну слику о свом бренду, као и да градите однос поверења са својим клијентима.

#4 Нисте изабрали праву платформу за нативно оглашавање

Успех маркетиншке кампање коју спроводите у великој мери зависи од избора платформе за нативно оглашавање. Уколико сте већ препознали нативне огласе као корисну стратегију, а очекивани успех изостаје, веома је важно да проверите да ли одабрана платформа стварно одговара вашим циљевима.

Понекад су могући пропусти – да сервис за нативне огласе не досеже вашу циљну групу, на пример. Ослоните се на сајтове који раде са релевантним издавачима, који су специфични за вашу нишу. Немојте журити приликом избора сајта на ком ћете креирати своје нативне рекламе. Ако водите мало пословање и циљате публику у региону, уместо великих и популарних размотрите мале платформе за нативно оглашавање као што је Native Media.

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,864ПратилацаЛајкуј
4,536ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб