Тимочка КрајинаБор„Сигурне стазе”: Колико је град Бор приступачан за особе са инвалидитетом?

„Сигурне стазе”: Колико је град Бор приступачан за особе са инвалидитетом?

Удружење „Сигурне стазе”: Колико је град Бор приступачан за особе са инвалидитетом?

Струковно удружење за саобраћајно и урбанистичко планирање „Сигурне стазе” из Бора је за потребе пројекта „Израда мобилне и wеб апликације за особе са инвалидитетом на територији града Бора” урадило обимно истраживање о приступачности саобраћајне и урбанистичке инфраструктуре са оценом стања безбености.

Због обимности резултата истраживања овде ћемо представити само како су особе са инвалидитетом оцениле стање приступачности, док су целокупни резултати истраживања доступни на овом линку.

На основу скале оцена од пет степени, испитаници су износили своје мишљење о томе колико је саобраћајна и урбанистичка инфраструктура у Бору приступачна за особе са инвалидитетом. Са слике се може видети да су испитаници и саобраћајној и урбанистичкој инфраструктури дали веома ниске оцене, што осликава њихово незадовољство овим површинама.

У вези са претходним сликама, припремљена је листа објеката атракције у Бору за које су испитаници наводили ставове о нивоу приступачности. Ставови испитаника за ниво приступачности сваком појединачном објекту у Бору можете погледати на овом линку.

У наставку текста биће приказани ставови за објекте који су груписани на следећи начин: Јавна управа; Јавно-комунална предузећа; Терминали за превоз путника; Поште/Банке; Здравствене установе; Спортски и културни центри; и Образовне установе. И ови резултати показују изразито незадовољство приступачношћу објектима велике атракције.

„Ми само желимо да наш град буде приступачан и саобраћајно и урбанистички уређен! На поменутим локацијама је неопходан другачији приступ саобраћајном обилковању простора, уз примену интуитивно логичних и једноставних решења за све учеснике у саобраћају, а посебно за особе са инвалидитетом, имајући у виду све проблеме са којима се суочавају. Резултати нашег истраживања су везани за један од циљева одрживог развоја УН који носи назив ’Одрживи градови и заједнице’. Ми овим желимо да створимо услове да град Бор буде одржив, приступачан, са добрим системом јавног превоза, бициклистичком и пешачком инфраструктуром и са великом ангажованошћу грађана”, наводе из Удружења „Сигурне стазе”.

Сходно ставу великог процента испитаника који су незадавољни приступачношћу објектима атракције у Бору, у анкетном упитнику је понуђена листа могућих проблема са којима се град Бор суочава. Резултати показује да највећи проценат испитаника који су навели да имају неки од облика инвалидитета сматра да комбинација свих понуђених одговора и јесте највећи проблем у граду (71%). С тим у вези, овде се налазе проблеми као што су: недостатак тротоара, подигнути ивичњаци, недостатак места за паркирање, лоша организација јавног превоза, непрописно паркирање, као и култура учесника у саобраћају.

„Најважније чињенице и закључци произашли из анализа и истраживања које је урадило Удружење ’Сигурне стазе’ би требало да буду смернице за идентификацију проблема и за планирање других детаљнијих истраживања и будућих активности свих субјеката на територији града Бора, у циљу унапређења саобраћајне и урбанистичке инфраструктуре”, наглашавају из Удружења.

Имајући претходно на уму, и није изненађење да велики проценат испитаника безбедност саобраћаја на територији града Бора оцењује најнижом оценом (недовољно – 36%). Поред тога, испитаници саобраћајну културу на територији града Бора такође оцењују изузетно ниско оценом (недовољно – 45%).

Када је реч о поступању возача према особама са инвалидитетом и другим ограничено мобилним групама учесника у саобраћају (стара лица, деца, мајке које возе децу у колицима и слично), 50% испитаника, на скали од пет степени, поступање возача обележава довољном оценом. Међутим, као и на претходним сликама, и овде је реч о целокупној ниској оцени.

Испитаници који су навели да имају неки од облика инвалидитета, у великој мери сматрају да проблеми особа са инвалидитетом нису видљиви доносиоцима одлука (81%). С тим у вези и није изненађујућа чињеница да највећи проценат испитаника сматра да је потребно особе са инвалидитетом укључити у процес доношења одлука (91%).

„Како би унапредили саобраћајни и урбанистички простор у Бору нама су потребни млади људи високог интегрититета, који нису спремни на компромис и корупцију и чија диплома и знање нису упитни”, додају из Удружења.

Пројекат је подржан у оквиру програма Активне заједнице од стране „Траг” фондације.

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

1 КОМЕНТАР

Тема је затворена за коментаре

1 КОМЕНТАР

Тема је затворена за коментаре

Društvene mreže

24,864ПратилацаЛајкуј
4,536ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб