Безбедност у локалној заједници једно је од суштинских питања коме се данас посвећује доста пажње у научним круговима. Пошто је безбедност саобраћаја само један од сегмената целокупног система безбедности, њој се као изузетно значајној научној дисциплини, која је саставни део свакодневног живота, такође мора придодати велики значај.
Да би стање безбедности саобраћаја у једној локалној заједници било на одговарајућем нивоу од пресудног значаја јесте усклађеност свих утицајних чинилаца који јој доприносе. Под утицајним чиниоцима подразумавамо првенствено грађане, затим школе, полицију, органе власти, медије, ауто школе и многе друге.
Једна посебна категорија која је присутна у заједници, јесу свакако деца и потреба за њиховом безбедношћу у саобраћају заиста је велика. Понашање деце је врло често непредвидљиво и зависи од разних фактора који су последица понашања код куће или у школи. Деца су веома осетљива на догађаје у породици и школи што може знатно умањити њихову пажњу на возила и начин преласка преко коловоза или кретање по коловозу. По изласку из школе деца често неопрезно трче, играју се или гурају, тако да неопрезно ступају на коловоз. Неретко је присутно и међусобно доказивање и такмичење између деце ко ће брже претрчати улицу испред возила и др.
„Сви идеали света не вреде сузе једног детета”
— Ф.М. Достојевски
Грешке које праве деца у саобраћају условљене су ограниченим способностима примања више информација одједном, немогућношћу правилне процене брзине и удаљености возила, неразумевањем саобраћајних знакова и семафора, прецењивањем својих способности у погледу претрчавања улице, ограниченошћу могућности селекције битних околности, непоседовањем навика за примену правила „види и буди виђен”. Деца често греше и у процени времена потребног за прелазак улице, при чему на њихово понашање утичу и карактеристике њихове личности, проблеми који их тренутно окупирају, дешавања и појаве у околини и др.
Физичке карактеристике школске деце у виду њихове крхке телесне грађе и мале висине уз карактеристике понашања, представљају сталну опасност за возаче у смислу изненадне, непредвидиве и неуочљиве појаве деце на коловозу. Такође, треба нагласити и да у једном проценту због недовољне пажње и бриге родитеља, деца која нису обучена за самостално безбедно учешће у саобраћају иду пешице од куће до школе без надзора.
На наредном графикону приказани су основни показатељи безбедности деце у саобраћају на територији града Зајечара у периоду од 2013. до 2017. године. У посматраном периоду лакше и теже је повређено 43 лица, док смртно страдалих није било. Најкритичније године су биле 2015. и 2016. кад је повређено 14 односно 11 лица млађих од 14 година старости. Деца су највише страдала у својству путника у возилу (17,40%), затим као пешаци (16,37%) и (10,23%) као возачи бицикла.