„Диги Сикерс“, тим ученика Гимназије у Зајечару, верују да би уз учење кроз игру дигитална писменост била на много већем нивоу. Они су и једни од победника конкурса “Дигитална експедиција Изазов”.
Конкурс другу годину заредом заједно реализују Завод за унапређење образовања и васпитања (ЗУОВ), Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања (ЗВКОВ) и Иницијатива „Дигитална Србија” у оквиру програма „Нова писменост”, који партнерски спроводе Америчка агенција за међународни развој (USAID) и Propulsion.
Пројекат „Диги Сикерс“ представља низ радионица и такмичења за ученике и предавања за наставнике на тему коришћења потраге за благом у циљу развоја дигиталних вештина. Ученици кроз низ задатака (дешифровање, провера аутентичности слика, тражење информација, правилно коришћење мејла, рад са новим алатима…) развијају дигиталне вештине, а организатори процену степена развоја анализе урађених задатака.
Овај пројекат значајан је и за наставнике, који ће добити нове идеје и примере могућности коришћења ове методе у учионици. Линк за приступ пројекту је: www.digisikers.com.
“Ученици су захваљујући ‘Дигиталног експедицији Изазов’ добили прилику да у пракси примене знање са часова. Да би успешно креирали игру они су морали и да поделе послове и задатке, да зависе једни од других, да се међусобно помажу, реше још хиљаду проблема и да на тај начин осете дух тимског рада. Све су ово ствари које нас школски систем често остави по страни, и зато је овај пројекат, био од изузетног значаја за њихово искуство”, нагласио је професор Младен Шљивовић.
Зајечарски „Диги Сикерси“ су Теодора Лазаревић, Ђурђа Видановић, Петра Миловић, Милан Лазаревић, Марко Ранчић, Димитрије Станковић, а ментори тима су професорка Драгана Секулић Пилиповић и професор Младен Шљивовић.
У првом циклусу конкурса “Дигитална експедиција Изазов” пристигло је 171 пријава из 106 школа са територија 80 градова и општина Србије. Укупни наградни фонд конкурса је милион динара.
Програм Нова писменост ради с грађанима, медијима, компанијама, образовним системом, инфлуенсерима и државном управом како би се најбоље праксе медијске, информационе и дигиталне писмености нашле међу темељима савременог српског друштва.