У извештају Агенције за безбедност саобраћаја се наводи да се у периоду од 2017. до 2021. год. на територији града Бора догодило 634 саобраћајних незгода у којима је 11 грађана изгубило живот, док 419 повређено!
Извештај је доступан на овом линку.
Јавни пондерисани ризик за град Бор припада класи средње вредности ризика, при чему је у 2021. години дошло до повећања јавног пондерисаног ризика у односу на 2020. годину. Локална самоуправа у Бору је на 95. месту од 161 локалне самоуправе у Републици Србији по вредности јавног пондерисаног ризика за 2021. годину.
Предлог за унапређење безбедности саобраћаја и техничког регулисања саобраћаја је представљен на ГИС платформи www.bicibor.rs.
У тим незгодама живот је изгубило 5 пешака, док је 77 повређено. Један бициклиста је смртно страдао, док је деветоро повређено. Четворо возача и путника у путничким возилима је остало без живота, док је 279 повређено. Троје лица старости између 15 и 30 година је изгубило живот, док је 133 повређено. У посматраном периоду 30 деце је претрпело повреде у саобраћају!
„Као мастер инж. саобраћаја заступам и кроз свој рад активно промовишем савремен концепт одговорности за стање безбедности саобраћаја. Тако да уместо само правне одговорности, неопходно је причати о стручној, моралној и политичкој одговорности! Уместо само приче о одговорности учесника незгоде, требало би више причати о одговорности креатора система”, каже мастер инж. саобраћаја Игор Велић испред Удружења „Сигурне стазе” из Бора.
Овај савремени концепт би требало да подстакне бројне субјекте у Бору укључујући и доносиоце одлука у Градској управи и представнике Полицијске управе да препознају своју одговорност и унапреде рад у овој области.
О раду доносиоца одлука и креатора система у Градској и Полицијској управи у Бору говори податак да град Бор нема Стратегију безбедности саобраћаја са акционим планом, План одрживе урбане мобилности, катастар саобраћајне сигнализације итд.
У истраживању које је спровело Удружење „Сигурне стазе”, највећи проценат испитаника је безбедност саобраћаја у Бору оценило добром оценом (41%), а потом следи довољна оцена (35%). С друге стране, свега 2% испитаника сматра да је безбедност саобраћаја у Бору одлична.
Разлог овако лоших оцена стања безбедности саобраћаја у Бору, може бити повезан и са лошим оценама грађана о томе какво је поступање возача према деци у саобраћају. Највећи проценат испитаника (35%) поступање возача оцењује довољном оценом, а потом следе добра (32%) и недовољна (27%). Док нико од испитаника није дао највећу оцену за стање безбедности деце у саобраћају на територији града Бора.
Удружење „Сигурне стазе” је упутило иницијативу Градској управи да Бор добије План одрживе урбане мобилности, да се измени Одлука о техничком регулисању саобраћаја и да Бор добије бициклистичку инфраструктуру. Како истичу, одговоре још увек нису добили.
„Ми се у Бору генерално бавимо само последицама саобраћајних незгода, уместо да се бавимо узроцима и превенцијом. Нема системског приступа нити континуитета у раду, и све нам се своди на репресивне мере саобраћајне полиције (контроле везивања појаса, алкохолисаности возача, брзине кретања итд.). Док би знатно боље резултате постигли комбиновањем превентивних и репресивних мера”, додаје Велић.
У превентивне мере би спадало јачања капацитета и интегритета институција, унапређење саобраћајне инфраструктуре, унапређења саобраћајног образовања и васпитања, разне врсте и видови саобраћајно-техничких, саобраћајно-регулативних, грађевинских и архитектонских мера, као и коришћење и развој нових технологија и система у процесу унапређења безбедности саобраћаја.
Преузмите брошуру о основним правилима саобраћаја за бициклисте.