У Зајечару је почео 25. Мото скуп, тако да се ових дана очекује велики број љубитеља двоточкаша у граду на Тимоку. Због тога, надлежни апелују на све учеснике у саобраћају да поштују саобраћајне прописе, како не се не би догађале саобраћајне незгоде.
Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја, просечно се годишње догоди 1.700 саобраћајних несрећа у Републици Србији, у којима учествују мотоциклисти, где око 50 мотоциклиста изгуби живот, док око 1.500 њих задобије лакше или теже телесне повреде.
„У претходних 10 година у Србији је страдало око 1.000 мотоциклиста, док је преко 25.000 њих задобило лакше или теже телесне повреде. Од 2016. до 2020. године у Зајечару се догодило 690 саобраћајних незгода, у којима је двоје мотоциклиста изубило живот, док је 50 задобило лакше или теже телесне повреде. Највише настрадалих лица на мотоциклу и мопеду је међу лицима старости од 15 до 30 година”, каже Игор Велић, саобраћајни инжењер.
Велић додаје да у оквиру области безбедности саобраћаја мотоциклисти заузимају високо место на скали ризика страдања. Према Светској здравственој организацији, мопедисти и мотоциклисти су проглашени рањивим категоријама учесника у саобраћају.
„Заједно са пешацима, на глобалном нивоу, мотоциклисти представљају најугроженију категорију учесника у саобраћају, имајући у виду да заједно чине око 45% укупног броја свих погинулих у саобраћајним незгодама. У скоро свакој десетој саобраћајној незгоди са погинулим лицима, учествовао је мопед или мотоцикл. Возачи и путници на мопедима чине око 2%, а возачи и путници на мотоциклима око 7% од укупног броја погинулих лица у саобраћајним незгодама, на годишњем нивоу.”
Коришћењем заштитне опреме, смањује се ризик задобијања тешких телесних повреда код мотоциклиста.
„Коришћење заштитне опреме, у коју спадају: кацига, заштитне рукавице, панталоне и јакна; смањује ризик од задобијања телесних повреда од 33% до 50%. Кацига је јако битна, јер истраживања која су спроведена у Европској унији показују да 75% повреда које мотоциклисти задобију, јесу повреде главе”, рекао је Велић.
Велић се надовезује да би држава требало да спусти порез на заштитну опрему мотоциклиста, како би што више људи могло себи да приушти исту.
Најчешће групе утицајних фактора које доприносе настанку соабраћајних незгода са мотоциклима су: предузимање непромишљених радњи од стране возача (39% незгода са погинулим и 42% незгода са повређеним лицима), погрешно извођење радњи у саобраћају од стране возача (24% код незгода са погинулим и 32% незгода са повређеним), пропусти возача због неискуства, непримереног и непрописног понашања (11% код незгода са погинулим и 7% код незгода са повређеним лицима).
Раде Кецман из Зајечара, како каже, цео свој живот је посветио мотоциклима. Љубав према двоточкашима почела је када је имао 15 година. Кецман је потпредседник Мото клуба „Triumph”, који је организатор 25. Мото скупа у Зајечару.
„Мотоцикл сам почео да возим са 15 година, имам преко 50, тако да цео живот возим двоточкаша. С обзиром да нас очекује Мото скуп, апелујем возачима путничких аутомобила да поведу више рачуна и да обраћају пажњу на мотоциклисте, јер многи возачи немају обичај да гледају у ретровизоре, тако да не могу да процене којом брзином се неки мотоцикл приближава и тако долази до саобраћајних незгода”, поручује Кецман.
Такође, он позива све љубитеље мотоцикла да предстојећег викенда у Зајечару посете 25. Мото скуп у организацији Мото клуба „Triumph” и уживају у програму.
Други дан мото скупа (субота, 31. јул) предвиђен је за бајкерске игре, дефиле и наступ „Madicine” бенда, биће присутне и го-го играчице, а након рок свирке биће организован и стриптиз. Манифестација је организована на простору код градског базена у Зајечару.