У организацији „Сигурних стаза” у Медија центру у Бору организована је јавна трибина „Како унапредити положај бициклиста у Бору?”
На трибини је било речи о проблемима страдања бициклиста у Бору и не постојања заинтересованости креатора система у ГУ Бор да тај проблем реше. Наиме, у протеклих пет година у Бору је повређено 12 бициклиста, док је један грађанин Бора смртно страдао.
„Један од кључних проблема безбедности бициклиста у Бору је саобраћајна инфраструктура која није прилагођена овој категорији учесника у саобраћају (не постоје бициклистичке стазе/траке, уређена паркиралишта, сервиси за бицикле итд.). Самим тим бициклисти су принуђени да се крећу коловозом где их возачи моторних возила третирају као неку врсту страног тела или ометача саобраћаја, а не као саставни део саобраћајног система”, наглашава Игор Велић испред „Сигурних стаза”.
Велић је на трибини представио иницијативу „Да Бор добије бициклистичку инфраструктуру!” која је упућена ГУ Бор и како наводи, „Сигурне стазе” још увек нису добиле одговор од надлежних.
На трибини су представљени и резултати „Истраживања о стању саобраћајне и урбанистичке инфраструктуре за рањиве учеснике у саобраћају на територији града Бора” које је спровело удружење „Сигурне стазе”.
„Истраживање је спроведено у склопу пројекта ’Стазе урбане мобилности за град Бор’. Наиме 91% Борана сматра да је Бору потребна бициклистичка инфраструктура. Такође, највећи проценат грађана Бора подржава мере (формирање зона 30, зона успореног саобраћаја, пешачких зона и сигурних стаза) који имају за циљ да доведу до нижих брзина кретања у граду, а све са циљем промовисања активних видова превоза и прилагођавање инфраструктуре рањивим учесницима у саобраћају (деца, бициклисти, пешаци, особе са инвалидитетом, старија лица, мајке са децом у колицима итд.). Циљ је да се саобраћајним повезивањем зона 30, зона успореног саобраћаја и бициклистичких стаза/трака у Бору формирају ’Стазе урбане мобилности’ које би биле прилагођене рањивим учесницима у саобраћају”, објашњава Велић.
Дигитални модел и предлог „Стаза урбане мобилности за град Бор” је доступан на првом ГИС софтверу за урбану мобилност на територији jугоисточне Европе – mobilitybor.com.
Такође, велики проблем представља што град Бор нема јединствен руководећи документ у виду Стратегије за безбедност саобраћаја и Плана одрживе урбане мобилности, који се, у смислу саобраћајне политике, свеобухватно баве принципима бициклистичког саобраћаја и свим његовим аспектима и који дају смернице за његов развој са конкретно постављеним циљевима. У складу са тим Велић је присутнима представио и иницијативе да град Бор добије План одрживе урбане мобилности, Стратегију за безбедност саобраћаја и измене Одлуке о техничком регулисању саобраћаја на територији града Бора.
Присутни на трибини су добили поклоне у виду светла и звонца за бицикл која је обезбедила Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије, као и књигу „Сигуран смер – водич кроз основна правила саобраћаја”.
Трибина је организована у оквиру програма „Активни грађани – боље друштво: заговарањем ка сарадњи и демократском развоју Србије” (javnozagovaranje.bos.rs), који реализује Београдска отворена школа (bos.rs) уз подршку америчког народа путем Америчке агенције за међународни развој (УСАИД) (usaid.gov/serbia).