ВестиНа седници Зајечарског управног округа представљени годишњи извештаји о раду инспекцијских служби

На седници Зајечарског управног округа представљени годишњи извештаји о раду инспекцијских служби

48. седница Савета Зајечарског управног округа

Усвајање Извештаја о раду Савета Зајечарског управног округа за 2019. годину, разматрање Извештаја о раду Стручне службе Зајечарског управног округа 2019. године и разматрање годишњих извештаја о раду републичких инспекцијских служби за 2019. годину, биле су теме 48. седнице Савета Зајечарског управног округа.

Своје годишње извештаје о раду презентовали су руководиоци инспекцијских служби и самостални извршиоци на пословима инспекцијског надзора.

Основна улога Зајечарског управног округа и Савета округа је праћење инструкција и спровођење политике Владе Републике Србије на овом простору, координација инспекцијских служби ресорних министарстава, али и спречавање дела и предузимање мера у сврси примене Закона. Те основне функције су у 2019. години потпуно испоштоване и остварене, истакао је Владан Пауновић, начелник Зајечарског управног округа.

Владан Пауновић — начелник Зајечарског управног округа

„Тридесет и осам инспектора сврстаних у 15 инспекција, седам министарстава, реализовали су око 5.600 предмета, највећи делом на захтев странака, али и на захтеве министарстава. Оно што је основни проблем то је мањак инспектора. Што се тиче министарстава, обећање је да ће наредне три године кадровска структура бити подмлађена и да ће рад бити ефикаснији. Посебно бих истакао да је ветеринарска инспекција имала у прошлој години имала највећи број обрађених предмета – 1.282 предмета, имајући у виду њихово додатно ангажовање у појави свињске куге”, каже Пауновић.

Пауновић је рекао да ће и у овој години приоритет бити борба против корупције.

48. седница Савета Зајечарског управног округа

„Приоритет јесте борба против сиве економије, борба против корупције и рад на томе да се број радних места у Зајечарском управном округу знатно повећа, како би становништво у овом крају било задовољеније”, додао је Пауновић.

Прошле године су били појачани инспекцијски надзори, пре свега усмерени у сузбијању „рада на црно“. За разлику од 2018. године када је забележено 330 случајева „рада на црно“, у току 2019. године откривено је 83 лица. Одсек инспекције рада у Зајечару постигао је добре резултате у прошлој години, што је утврђено и бројем надзора по инспектору појединачно, поручила је Ема Илић, координаторка Одсека инспекције рада у Зајечару.

Ема Илић — координаторка Одсека инспекције рада у Зајечару

„Одсек инспекције рада у Зајечару тренутно ради са два инспектора на терену. Активности инспекције рада у Зајечару, у 2019. години биле су првенствено усмерене на реализацији задатака који су били планирани на годишњем и месечном нивоу. Приоритет поступања инспектора, био је и поступање по захтевима странака. Одсек инспекције рада у Зајечару извршио је, у току прошле године, 398 инспекцијских надзора из области радних односа, као и безбедности здравља на раду. У односу на 2018. годину када је било око хиљаду инспекцијских надзора, у 2019. години је тај број знатно мањи, што је последица смањење броја инспектора на терену. Укупно је донето 88 решења, којима је наложено уклањање тих неправилности. Послодавци су углавном поступали по решењима инспектора рада. Инспекција би поступила исто тако када би се утврдило постојање прекршаја по било ком закону, поднети су захтеви за покретање прекршајних поступака. Прошле године поднето је 83 захтева за покретање прекршајног поступка, због повреда Закона о раду. Откривено је шест нерегистрованих субјеката, који су бесправно обављали делатност и наложено им је уписивање у регистре, тако да су се четири субјеката уписали у регистар. Откривено је 83 лица који су ‘радили на црно’, а од тога је са 46 лица заснован радни однос. Што се тиче повреда на раду, у прошлој години, било је 190 обавештења поводом насталих повреда на раду. У већини случајева се радило о лаким повредама, шест тешких повреда и забележен је један случај смртне повреде у области шумарства. У односу на 2018. годину када је забележено 13 тешких повреда на раду, у 2019. смањен је број повреда на раду”, рекла је Илић.

48. седница Савета Зајечарског управног округа

У овој години акценат ће бити стављен на појачане инспекцијске надзоре у „раду на црно“ и примена мера из области заштите здравља на раду, у циљу смањења повреда на раду.

Рад Одсека за санитарни надзор који припада Министарству здравља, у прошлој години обележио је нови софтвер Е-инспектор. Већина инспецијских надзора у овом Одсеку, у претходној години рађена је управо у том софтверу. Оно што је рађено мимо софтвера јесу редовни, ванредни и контролни надзори на основу плана рада, које доноси Одељење санитарне инспекције, истакла је Бистрица Михаиловић, шеф Одсека за санитарни надзор у Зајечару.

Бистрица Михаиловић — шеф Одсека за санитарни надзор у Зајечару

„Новина у раду санитарне инспекције јесте и то што су обављене и службено-саветодавне посете. Највећи број таквих посета обављено је са Туристичком инспекцијом са територије општине Књажевац. Санитарна инспекција успела је прошле године да оствари свој план рада. У току 2019. године, на основу утврђених недостатака, на територији Зајечарског управног округа, санитарна инспекција је покренула 22 прекршајне пријаве. То су прекршаји због утвђених недостатака у самом објекту, због лоше хигијене или због тога што је затечено лице које није обавило уредне санитарне прегледе, као и због тога што је након контроле узетих брисева, константовано да објекат није задовољио хигијенске мере. Неколико захтева за покретање прекршајних поступака написано је против несавесних родитеља, који нису одвели своје дете на вакцинацију. Поднето је 58 прекршајних налога, а углавном због неношења радне униформе, неодржавања радне униформе и што се радна униформа носи ван радног места”, каже Михаиловић.

48. седница Савета Зајечарског управног округа

Туристичка инспекција бави се пријавама грађана и решавања проблема на терену, а пријаве су се односиле углавном на иностране дестинације. Такође, Министарство туризма наставља да расписује конкурс за ваучере, у домаћем туризму.

Драгица Радовић — начелник републичке Туристичке инспекције

„Оно што је за Министарство туризма најважније јесте да смо поново расписали конкурс за 60 хиљада нових ваучера и најважније у томе јесте како популаризовати домаћи смештај. С друге стране добили смо нову категорију туриста, а то су људи у пензији и пред пензијом. Држава је на овај начин омогућила осетљивијим категоријама да поново постану туристи. Надам се да ће тај тренд расти и да ће Министарство и наредних година расписивати ваучере. Туристичка инспекција је у прошлој години поступала по пријавама грађана, али и решавала проблеме на терену. Пријаве су се углавном односиле на иностране дестинације. За Грчку је везано 99% пријава, за минималне техничке стандарде и услове смештаја. Што се тиче локалних самоуправа, оне треба да више обрате пажњу што се тиче категоризације смештаја. Локалне самоуправе од 1. марта имају обавезу да формирају регистар туристичких објеката, како би се регистровали сви смештајни капацитети, а туристичка инспекција ће у априлу кренути са контролом. Новим прописима, који су недавно ступили на снагу, Закон о туризму и Закон о угоститељству, предвиђене су новчане казне за одговорно лице у општинама које се баве регистром, у случају да подаци који се уносе нису исправни”, рекла је Драгица Радовић, начелник републичке Туристичке инспекције.

48. седница Савета Зајечарског управног округа

У овој години, Туристичка инспекција ће урадити више едукативних трибина, како за представнике локалних самоуправа, тако и за људе који су категорисали домаћу радиност. На тај начин домаћини се едукују како да буду више на услузи туристима, а пре свега у смислу минималних техничких услова и стандарда.

Сокобања прошле године забележила је највећи туристички промет у Србији. У Сокобањи је издато 30% ваучера за одмор. Проблем је једино недостатак инспектора.

Исидор Крстић — председник општине Сокобања

„Имамо добру сарадњу што се тиче инспекцијског надзора са Зајечарским управним округом. Проблем је недовољан број инспектора, на пример, Сокобања нема ветеринарског инспектора”, каже Исидор Крстић, председник општине Сокобања.

Према његовим речима, приоритет у овој години биће да се инфраструктурни радови у Сокобањи заврше до почетка туристичке сезоне.

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,861ПратилацаЛајкуј
4,537ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб