„Шта нам тешко” назив је креативне радионице, која је одржана у Економско-трговинској школи у Зајечару. Циљ радионице је био да се покаже како су ђаци равноправни упркос различитостима. На радионици су ученици ове школе правили новогодишње украсе и осликавали платно.
Ученици су организовали заједничко дружење кроз пројекат са циљем да се сви осете равноправним, истакла је Марина Илић, педагог ове школе.
„Нашу школу похађа већи број ученика, који имају различит вид сметњи, како здравствених тако и развојних. Ти ђаци су се можда у једном тренутку осетили изолованим у односу на осталу децу, па смо желели да то променимо и да се потпуно уклопе, као и да имају активности које они могу да раде. Деца са здравственим сметњама не могу да раде физичко и увек стоје са стране, а деца која су мало интелектуално слабија не могу да раде неке умне активности које други раде без већих проблема и зато сада сви заједно праве честитке и новогодишње украсе, јер то могу сви и равноправни су”, каже Илић.
Циљ радионице је био да се укључи 30 ђака различитих образовних профила, како би се пружила могућност свима да равноправно учествују и проведу време заједно.
„Све што смо направили данас послужиће нам да окитимо школу, а платно где ће бити сви радови окачићемо у школи да буде симбол једнакости свих нас. У понедељак, 23. децембра ову акције употпунићемо ’Временом спорта’ када ће се око 40 ученика из свих разреда Економске школе такмичити. Надметање почиње у 11 сати у сали Гимназије, а циљ нам је да покажемо да све може и другачије и да различитости могу само да нас споје, а никако раздвоје и удаље”, каже Сара Милошевић, председница Ђачког парламента.
Радионица „Шта нам тешко” Економско-трговинске школе у Зајечару реализована је кроз волонтерску акцију „Може и другачије”. Акцију је спровео школски Ђачки парламент у сарадњи са Младим истраживачима Србије, Центром за грађанско деловање, Народним парламентом и Покретом горана Војводине. Ова акција суфинансирана је кроз програм „Млади су закон” Министарства омладине и спорта Републике Србије.