Kрај прошле године обележио је талас отказа уз отпремнине из три железничка предузећа. „Инфраструктура железнице”, међутим, сада тражи појачање. Пре неколико дана објавили су две новинске стране огласа којима траже укупно 150 будућих радника. Највећи број, њих 100, прима се до полагања стручног испита. За 30 се нуди посао на неодређено време, а 20 има шансу да заснује однос на шест месеци.
За око 320 радника „Инфраструктуре железнице” 25. децембар прошле године био је последњи радни дан. Сви су добровољно, уз социјални програм, напустили своје предузеће. Радници су могли да бирају један од два модела обрачуна отпремнина — 50 одсто увећан тромесечни просек бруто зараде по години стажа или по 240 евра за сваку годину проведену у том предузећу.
— „Инфраструктура железнице Србије” расписала је конкурс за пријем 150 запослених у извршним службама, за образовне профиле саобраћајне, грађевинске и електротехничке струке, за територију читаве Србије, а са циљем побољшања квалификационе и старосне структуре запослених у компанији — кажу у овом предузећу.
— Пријем планираних реализује се у складу са програмом пословања „Инфраструктуре железнице Србије” за 2019. годину, на који је сагласност дала Влада Републике Србије, као и уз добијену сагласност Владине комисије за пријем запослених. Циљ пријема је обезбеђивање дефицитарних занимања, као и унапређење редовитости и уредности железничког саобраћаја, у условима када се на српским пругама реализују бројни пројекти модернизације и реконструкције железничке инфраструктуре и обнавља путнички и теретни транспорт возовима.
РАЦИОНАЛИЗАЦИЈА
ТОKОМ последње три године четири железничка предузећа напустило је око 6.000 радника. Највећи одлив, према плану реформе, био је у „Инфраструктури железнице” — укупно око 3.500 људи. Након последње рационализације у „Инфраструктури” је остало око 5.600 радника. У „Србија каргу”, према плану пословања, на крају године требало је да буде око 2.500 запослених. У „Железницама Србије” остало је стотинак радника.
ПРОСЕЧНО СТАРИ
У „ИНФРАСТРУKТУРИ” објашњавају да је конкурс био неопходан. Планирани пријем био је неопходан и због безбедности железничког саобраћаја, као и због неповољне старосне структуре запослених. У делу компаније који се бави организацијом саобраћаја просечна старост запослених је 50,5 година.
Извор: novosti.rs