Тимочка КрајинаБољевацЕвропска недеља урбане мобилности: Како унапредити бициклистички саобраћај у Тимочкој Крајини? (ВИДЕО)

Европска недеља урбане мобилности: Како унапредити бициклистички саобраћај у Тимочкој Крајини? (ВИДЕО)

Мастер инжењер саобраћаја Игор Велић: Како унапредити бициклистички саобраћај у Тимочкој Крајини?

Сваке године у периоду од 16. до 22. септембра одржава се манифестација „Европска недеља мобилности” чије је оснивач и покровитељ Европска комисија. Тема кампање за 2021. годину је одржива мобилност за здравији живот са слоганом „Крећимо се одрживо, останимо здрави”.

О томе шта је одржива мобилност, али и како унапредити бициклистички саобраћај у Тимочкој Крајини, разговарали смо са Игором Велићем, мастер инжењером саобраћаја.

Мастер инжењер саобраћаја Игор Велић

„Сваког септембра, већ двадесет година, говоримо о одрживој мобилности и значају зелене хијерархије у саобраћају: пешачењу, вожњи бицикла, немоторизованим видовима саобраћаја, као и употреби јавног превоза. Један од проблема је што на нивоу Републике Србије не постоји јединствени руководећи документ, који се, у смислу саобраћајне политике, свеобухватно бави принципима бициклистичког саобраћаја и свим његовим аспектима, који поставља основне претпоставке, даје смернице за његов развој или поставља конкретне циљеве”, каже Велић.

Како унапредити бициклистички саобраћај у Тимочкој Крајини?

У протеклих пет година, у Бору, Зајечару, Неготину и Кладову погинуло је петоро бициклиста, док је 156 теже или лакше повређено, подаци су Агенције за безбедност саобраћаја.

Мастер инжењер саобраћаја Игор Велић

„Проблем у Тимочкој Крајини јесте бициклистичка инфраструктура. Бициклисти највише страдају због недостатка те инфраструктуре. Бор нема бициклистичку инфраструктуру, Зајечар има нешто више од два километра стазе”, рекао је Велић.

Како унапредити бициклистички саобраћај у Тимочкој Крајини?

У периоду од 2010. до 2020. године, бициклистички саобраћај доживео је експанзију у свету и у Србији. Број бициклиста порастао је у Србији за неколико десетина хиљада и, према званичним проценама, само у Новом Саду забележено је 20.000 нових бициклиста од 2010. до 2018. године.

Мастер инжењер саобраћаја Игор Велић

„Један од кључних проблема безбедности бициклиста у Србији је саобраћајна инфраструктура која није прилагођена овој категорији учесника (не постоје бициклистичке стазе/траке за бициклисте, уређена паркиралиште и тако даље). Самим тим бициклисти су често принуђени да се крећу коловозом где их возачи моторних возила третирају као неку врсту страног тела или ометача саобраћаја, а не као саставни део саобраћајног система. На жалост, рад на промоцији бициклистичког саобраћаја и побољшању услова у Србији је симболичан у односу на друге државе. Примера ради иако се ради о главној инфраструктури за бициклисте, тек неколико градова у Србији има више од 10 километара стаза намењених свакодневном бициклистичком саобраћају”, додаје Велић.

Како унапредити бициклистички саобраћај у Србији?

Како унапредити бициклистички саобраћај у Србији?

Према подацима из 2017. године, у граду Нишу постоје изграђене бициклистичке стазе у дужини мањој од 10 километара, у Новом Саду преко 100 километара, у Суботици око 15 километара, у Београду око 100 километара.

Мастер инжењер саобраћаја Игор Велић

„Једино су удружења грађана највише дала допринос унапређењу бицикилитичког саобраћаја. Похваљујем удружења ’Новосадска бициклистичка иницијатива’ и ’Улица за бициклисте’ из Београда, пре свега Марка Трифковића и Зорана Буквића који су написали кратак приручник ’Како унапредити бициклистички саобраћај у Србији?’”, истиче Велић.

Како унапредити бициклистички саобраћај у Тимочкој Крајини?

Приручник се може наћи и на интернету, а намењен је свим саобраћајним инжењерима и грађевинским инжењерима, као и доносиоцима одлука при локалним самоуправама.

Како унапредити бициклистички саобраћај у Тимочкој Крајини?

Цео интервју са мастер инжењером саобраћаја Игором Велићем погледајте у видео прилогу:

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,861ПратилацаЛајкуј
4,537ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб