ВестиДанас се обележава 31. мај – Светски дан без дуванског дима

Данас се обележава 31. мај – Светски дан без дуванског дима

Светски дан без дуванског дима

Сваке године 31. маја Светска здравствена организација и њени партнери обележавају Светски дан без дувана, истичу здравствене и друге ризике који се повезују са употребом дувана и залажу се за делотворне политике којима се смањује употреба дувана.

Светски дан без дувана 2020. године обележава се под слоганом „Заштита младих од манипулација дуванске индустрије и спречавање употребе дувана и никотина међу младима”.

Управо у складу са препознавањем те глобалне претње обележава се овогодишњи 31. мај, Светски дан без дувана, уз настојање да се, у циљу превенције коришћења цигарета, али и других никотинских производа, млади људи заштите од вештих манипулација дуванске индустрије.

Светска здравствена организација је ове године покренула глобалну кампању поводом обележавања Светског дана без дувана са циљем оснаживања младих и укључивања у борбу против тактика дуванских и других индустрија које имају за циљ привлачење нових генерација корисника дувана и никотина.

Циљеви ове глобалне кампање су:

  • Разоткривање митова и маркетиншких и других тактика усмерених на младе, укључујући увођење нових производа атрактивних карактеристика као што су разне ароме;
  • Едуковање младих о тактикама и начинима дуванске и повезаних индустрија за привлачење садашњих и будућих генерације да користе дуван и никотинске производе.
  • Оснаживање „инфлуенсера“ тј. утицајних појединаца на различитим местима укључујући друштвене мреже, како би они допринели заштити младих и подстакли их да се укључе у разоткривање и борбу против тактика највећих дуванских индустрија.

Тактике за привлачење нових корисника дуванских и никотинских производа:

  • Употреба укуса који су привлачни младима у дуванским и никотинским производима, попут укуса трешања, жвакаћих гума и бомбона, што доприноси потцењивању здравствених ризика повезаних са употребом ових производа и подстиче младе да почну да их користе;
  • Атрактивни и модерно дизајнирани производи (нпр. производи у облику USB-а или слаткиша);
  • Промоција производа указивањем на њихову мању штетност у поређењу са конвенционалним цигаретама, у одсуству објективних научних доказа који потврђују ове тврдње;
  • Спонзорства славних и утицајних личности и брендирање спонзорисаних догађаја и такмичења на којима се промовишу дувански и никотински производи;

Маркетинг на продајним местима укључујући постављање дуванских/никотинских производа на места видљива деци, а у близини слаткиша, грицкалица или газираних пића, као и давањем премија продавцима како би се осигурало да се њихови производи приказују на начин да их уочи што више младих особа;

Продаја цигарета на комад и других дуванских и никотинских производа (на пример у близини школа), што чини да дувански и никотински производи буду доступнији и приступачнији школској деци;

Индиректни маркетинг дуванских производа у филмовима, ТВ емисијама и онлајн-стриминг садржајима;

Аутомати за продају дувана на местима која посећују млади, са атрактивним рекламама, чиме се у многим земљама заобилазе прописи којима се регулише рекламирање и продаја дуванских производа малолетним лицима;

Покретање судских спорова намењених слабљењу мера контроле дувана, укључујући сликовна упозорења на паклицама цигарета, излагање производа на местима продаје и ограничавање доступности дуванских и никотинских производа деци (на пример забрана продаје и рекламирања дуванских производа у близини школа).

Крајњи је тренутак да се цео свет удружи и синхронизовано активира како би се спречило стасавање нових генерација које ће изнова бити заведене серијом манипулативних потеза једне моћне индустрије. Да ли се под маском страшне злоупотребе аргумента о „праву на слободу избора“, сме континуирано и упорно крунити здравље читаве популације и уништавати милиони живота сваке године?

Млади људи имају право да не знају довољно, да заварани „лепим паковањем“ и јаким спољним утицајем не препознају опасност, имају право да им пресуши креативност и енергија као и да не буду увек у свему доследни и истрајни. Цео систем који их окружује је тај који мора да пружи потпору њиховим слабостима. Зато смо ми ти који НЕМАМО ПРАВО да их пустимо да се сами боре против велике претње каква је дуванска индустрија! То је ОБАВЕЗА СВИХ НАС!

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,863ПратилацаЛајкуј
4,536ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб