На територији Републике Србије се просечно на дневном нивоу догоди 100 саобраћајних незгода у којима 50 лица задобије теже или лакше повреде, док две особе смртно страдају. У протеклих 35 година у Републици Србији је погинуло око 40.000 људи, док је преко 500.000 теже и лакше повређено.
Забрињавајући податак је да од укупног броја повређених и смртно страдалих лица, чак 30% су млађи од 25 година старости. Према подацима, више младих људи (старости између 15 и 30 година) умире од последица саобраћајних незгода него од ХИВ-а, маларије, туберкулозе или других облика насилне смрти. У просеку годишње у Републици Србији живот изгуби 110 лица старости између 15 и 30 година старости, док њих 6.000 буде теже или лакше повређено. Ови подаци нам указују да млади људи представљају ризичну категорију учесника у саобраћају.
По мом осећању ствари млади људи у саобраћају су у опасности на првом месту због неискуства. Нови, неискусни возачи размишљају о сваком потезу који планирају да изведу, било да је у питању промена степена преноса или било која друга радња, а готово увек је неопходно по неколико радњи извести истовремено. Тако долази до менталног оптерећења и грешака у вожњи. Они још увек нису у стању да предвиде ризичне ситуације, контролишу возило или брзо донесу кључне одлуке. Анализе показују да у нашој земљи најмањи ризик од страдања имају лица која имају преко десет година возачког искуства, док највећи ризик од страдања имају лица у првих пет година возачког искуства.
Такође бих напоменуо да поред неискуства на повећање опасности од настанка саобраћајне незгоде утиче и недовољно познавање правила и прописа, млади људи лошије процењују степен ризика, прецењују своје способности, воле да својим понашем привуку пажњу и тестирају своје могућности.
На територији града Зајечара у периоду од 2013. до 2017. год. регистровано је 744 незгода у којима је живот изгубило 28 лица, док је 491 лице задобило теже или лакше повреде. Што се тиче младих лица (старости од 15 до 30 година.) највише је страдало 2013. год. кад је повређено 38 лица, док је 4 лица изгубило живот. Млада лица су највише страдала у својству возача (70; 54%), затим као путници у возилу (42; 33%), и као пешаци (17; 13%). Најкритичнији месец је септембар кад је смртно страдала једна особа, док је њих 20 било повређено.