Произвођачи аутомобила већ годинама своја возила унапређују технологијама које би новим сензорима и софтверима требало боље да штите како пешаке, тако и возаче. Нова истраживања ипак указују да напредак није велики, и да нови алати не чине много за безбедније кретање у саобраћају.
Америчка аутомобилска асоцијација (ААА) спровела је низ тестова на аутомобилима са системом за аутоматско кочење и детекцију пешака, а уз помоћ лутака које су замениле пешаке. Оно што су након тога закључили не звучи обећавајуће, будући да су лутке страдале у 60% случајева. Тестови су обављани током дана, а аутомобили су се кретали брзином од око 32 километра на сат, те су се очекивале боље реакције.
Када су „одрасле“ лутке замењене онима које су исте величине као деца резултати су постали још гори, те су мини-лутке страдале у чак 89% случајева. Током тестирања су коришћена четири модела: „chevy malibu”, „honda accord”, „tesla model 3” и „toyota camry”, а возила су опремљена и додатним сензорима и камерама како би се прикупило што више података.
Овакви тестови обично долазе у кризна времена, а број пешака који страдају у саобраћајним незгодама последњих година расте. Нова технологија свакако може да обавести о кретању пешака, али само у одређеним сценаријима, па су произвођачи на правом путу када је имплементирање оваквих технологија у питању, али су ипак још увек далеко од система који би могли да обезбеде апсолутну безбедност за све учеснике у саобраћају.
Извор: pcpress.rs