Синтагме су сачињене према сличним у клиничкој медицини, из простог разлога да би се здравствено васпитање приближило и постало интересантно лекарима клиничарима.
У вези с тим, да би било јасније читаоцима ових поука зашто оне постоје, Рајачка народна школа здравља има један једини циљ, а то је да да сваког дана пошаље по једну здравствену поуку народу. За сада упешно остварује тај циљ. Али, да би та поука нечему служила она мора да задовољи потребу оних којима је послата, да у најпростијем смислу речи задовоље своју радозналост, али што је много важније, да поучи све који то желе како да чувају и унапређују живот и здравље. У вези вируса COVID-19 – како да избегну инфекцију корона вирусом.
Рајачка народна школа здравља сваког дана прати какве су едукативне потребе народа, било да о њима сазнаје из Извештаја о епидемиолошкој ситуацији Кризног штаба у вези корона вируса, из новина, са ТВ, портала, или, што је најважније из разговора са људима у возу, на пијаци, на улици и на основу посматрања како се људи у вези здравља понашају. На основу тих сазнања поставља се едукативна дијагноза, а када се то учини долази на ред и едукативна терапија.
Едукативне потребе су веома динамична појава. Оне расту и опадају у зависности од епидиемиолошке ситуације вируса COVID-19. Сада су веома порасле у вези са поласком ђака у школе у септембру. Јавља се стотину питања у вези заштите од инфекције корона вирусом. Одговори на многобројна питања у вези с тим су едукативна терапија. У едукативној терапији се користе речи – лековите речи. Едукативне потребе, едукативна дијагноза и едукативна терапија се другачије зову – здравствено васпитање народа.
Здравствено васпитање школске деце је основна едукативна потреба ђака у свакој школи која се може задовољити – ако у школском програму васпитања и образовања постоји наставна област – здравствено васпитање. Уврстимо га у школски програм. Учинимо то „За нашу децу“.