Седница Скупштине града Бора, 28. по реду, настављена је данас, након што је протекле недеље прекинута услед недостатка кворума. У наставку је усвојено још 27 тачака дневног реда, док су на претходној седници усвојене три тачке.
Одборници локалног парламента усвојили су Одлуку кретању теретних возила на територији града Бора. То значи да је забрањен пролазак камиона тежих од 12 тона на територији града Бора и они ће бити усмерени на обилазницу Бунар–Оштрељ. Ова забрана важиће за сва теретна возила тежа од 12 тона, осим за возила којима Градска управа Бор изда посебну дозволу како би се обезбедило снабдевање пумпи и малопродајних објеката.
„Наш задатак јесте да изместимо теретни саобраћај из центра Бора како бисмо пре свега водили рачуна о безбедности наших суграђана, али исто тако и како бисмо растеретили саобраћајну фреквенцију кроз град Бор. Грађани треба да знају, да не буде забуне, да они делови града који немају други приступ осим кроз град, а то је појас Индустријске зоне у пределу ’Центроистока’, мораће да теретна возила користе улазак у град, као и онај доњи део 7. јули. Али свакако ће бити много мање теретног саобраћаја него данас”, истакао је градоначелник Бора Александар Миликић.
Миликић је додао да ће се и у наредном периоду радити на уређењу путева, како у граду, тако и у борским селима.
„Последње четири и по године на територији града Бора је асфалтирано и уређено сада заједно са уређењем града, скоро 120 километара локалних путева, како сеоских тако и градских. То је ствар којом не треба политички да се хвалимо, већ као грађани да се хвалимо. Има још много да се ради и да се гради. Има још много путева да се уређују, прилази зградама, стамбеним објектима, ствари које нису рађене годинама и деценијама. Што се тиче регионалних путева, који нису у надлежности Града Бора, само ћу вас подсетити да смо асфалтирали и неке државне путеве. Као што је пут ка Злоту, као што је делом један пут изнад Бучја и тако даље, из разлога јер је било неопходно да се ти путни правци ставе на један виши ниво”, казао је Миликић.
Одборници опозиције надовезали су се на то да теретна возила и тешка механизација сада само уништавају путну инфраструктуру.
„Желим да суграђани чују одговоре од овде надлежних и одговорних ко ће и у чијем трошку све оно што је уништено, поправити? На неким местима улице се морају поново асфалтирати. Постоје удубљења од тешких камиона и тротоари су уништени”, рекао је одборник Драган Марковић.
„Да ли ће на тај начин град бити чистији и да ли ће наше улице бити чистије јер камиони неће пролазити кроз центар града? Ја мислим да неће. Неће из једног простог разлога, јер сви прилазни путеви граду Бору и у оним селима где компанија ’ZiJin’ шири своје копове улазе камиони, тешка возила, радне машине са прилазних путева”, каже одборник Предраг Балашевић.
„Ова одлука је добра, али неће решити комплетну путну мрежу. Ова одлука неће поправити постојеће стање на терену”, надовезао се одборник Миливоје Јаношевић.
Председник локалног парламента Драган Жикић поручио је да поједина теретна возила морају да достављају робу трговинама у граду и да ова одлука не сме да се злоупотреби.
„Донели смо одлуку о кретању теретних возила на територији града Бора јер су се услови стекли изградњом источне заобилазнице, којом се омогућава да сва теретна возила компаније ’ZiJin’ иду тим путем, избегавајући град Бор. На територији града Бора и на некатегорисаним путевима катастарског броја 46/86 и 56/33 забрањен је саобраћај теретних возила и скупа возила чија дозвољена маса прелази 12 тона. Ово не смемо да злоупотребљавамо, јер морају трговине да се снабдевају. Свесни смо да разојем града Бора, неопходно је да се путном мрежом морају достављати материјали и опрема”, рекао је Жикић.
Одборници Скупштине града Бора усвојили су и Предлог Локалног акционог плана запошљавања града Бора за период од 2022. до 2023. године. Локалним акционим планом запошљавања ове године предвиђено је 38,5 милиона динара за програме самозапошљавања, новог запошљавања, јавних радова и стручне праксе.
На седници је усвојена и Одлука о одобравању кредитног задужења борске „Топлане” од 300 милиона динара, за набавку угља за текућу грејну сезону.
На овој седници је разрешен дужности директор Јавно комуналног предузећа за стамбене услуге „Бор” Славиша Фришковић, који је из личних разлога поднео оставку, а за в.д. директора именована је Сузана Бојковски.
Између осталог, усвојен је и Предлог Одлуке о ангажовању ревизора за обављање екстерне ревизије завршног рачуна буџета града Бора за 2021. годину, Предлог Одлуке о изменама Одлуке о утврђивању доприноса за уређивање грађевинског земљишта, Предлог Решења о давању сагласности на Програм о изменама и допунама Програма пословања Јавног комуналног предузећа „Топлана” Бор за 2022. годину и Предлог Решења о давању сагласности на Програм о изменама и допунама Програма пословања Јавног комуналног предузећа за стамбене услуге „Бор” Бор за 2022. годину.
Усвојен је и Предлог Решења о давању сагласности на Програм о изменама Програма
пословања Јавног предузећа „Боговина” Бор за 2022. годину, Предлог Решења о давању сагласности на Програм рада Народне библиотеке Бор за 2022. годину, Предлог Решења о давању сагласности на Програм рада Музеја рударства и металургије „Бор” за 2022. годину, Предлог Решења о давању сагласности на Програм рада Установе „Центар за културу града Бора” за 2022. годину, Предлог Решења о давању сагласности на Програм рада Предшколске установе „Бамби” Бор за 2022. годину, Предлог Решења о давању сагласности на Програм рада Центра за социјални рад „Бор” за 2022. годину, Предлог Решења о давању сагласности на Програм рада Установе Спортски центар „Бобана Момчиловић Величковић” у Бору за 2022. годину, Предлог Решења о давању сагласности на Програм рада Туристичке организације „Бор” за 2022. годину, Предлог Решења о разрешењу и именовању председника Надзорног одбора Јавног комуналног предузећа „Топлана” Бор.