Техничка школа у Зајечару оцењена је максималном оценом у оквиру пројекта „Дигитална школа – европски пилот пројекат“.
На основу доказа које је школа поднела о испуњености свиих категорија које су се оцењивале, евалуатори који су биле задужени за процену донели су одлуку да је ова школа задовољила критеријуме у свим областима (укупно 8 и да су поред тога добили и препоруку да постану Ментор школа, јер поседују капацитете да помогну и другим школама у процесу дигиталне трансформације.
„Дигитална школа – европски пилот програм“ који финансира Европска унија у оквиру ЕРАСМУС+ програма реализују Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и Центар за образовне технологије Западни Балкан.
Пројекат има за циљ да сачини модел развоја и признавања „дигиталних школа“ који ће послужити као путоказ за успешно развијање дигиталних образовних пракси у школама. Циљ програма је промовисање, препознавање и подстицање ефикасног коришћења технологија за разој дигиталног образовања.
У оквиру програма развијен је оквир за добијање ознаке „Дигитална школа” којим се мери ниво електронске зрелости у примени дигиталних технологија у школи.
Процена дигиталне зрелости школе врши се у следећим категоријама:
- СЕЛФИЕ самовредновање,
- Руковођење,
- Сарадња и умрежавање,
- Инфраструктура и опрема,
- Континуирани професионални развој,
- Настава и учење,
- Вредновање,
- Дигитална компетенција ученика.
Школа за сваку од горе наведених категорија доставља доказе о испуњености, након прикупљања и достављања доказа следи процес валидације. На крају поступка за сваку од категорија у којој школа покаже своју дигиталну зрелост добија звездицу. Помоћ школама у приклупљању доказа о својој дигиталној зрелоти пружају и два национална ментора.
У овај пилот пројекат, поред 20 одабраних школа из Србије, укључено је још 55 школа из Ирске, Литваније, Словеније, Србије и Шкотске.
Школски координатори за реализацију пројекта су Дарко Дујновић и Снежана Зекавица.
Пројекат је реализован у периоду 2020. – 2021. година.