Фондација „Искорак” у сарадњи са својим партнерима „Малом учионицом” и Црвеним крстом из Зајечара започиње пројекат кроз који ће пружати помоћ у учењу деци из социјално угрожених категорија, узраста од 6 до 11 година.
Већини ове деце, родитељи нису у могућности да пруже додатну подршку у образовању због финансијских проблема, не могу да им плате додатне часове, и најчешће нису у могућности да им сами помажу у савладавању школског градива.
Предмете српски језик, математику, свет око нас и енглески језик деци ће на креативан начин и кроз игру, предавати професионални педагози, који ће пратити њихов напредак и бити им на располагању за индивидуалне консултације, додатне часове и сл.
Такође, током трајања пројекта, на неколико локација у Зајечару ће бити организовано и прикупљање школског прибора за ученике.
„Намера нам је да помогнемо педесеторо деце из угрожених породица, да им пружимо прилику за квалитетније образовање и развијемо код њих позитиван став о образовању, са надом да ће то у будућности довести до прекидања спирале сиромаштва у њиховим породицама. Такође, циљ нам је да локална заједница препозна овај проблем и да локалне институције обезбеде трајан и дугорочан програм пружања помоћи деци из социјално угрожених категорија у учењу”, изјавио је Дејан Перић, извршни директор Фондације „Искорак”.
Квалитетно образовање један је од кључних циљева одрживог развоја – захваљујући образовању, човек је у могућности да разуме ствари које га окружују, да објасни и тумачи различите појаве, да искаже своје интересовање и покаже своје могућности. Образовање човеку нуди не само знање из различитих области и науке, него и прилику да стекне искуство у ономе што га интересује и да се на тај начин изгради и развија као личност. Знање је један од основних ресурса напретка и развоја, међутим, неједнакост и сиромаштво у великој мери утичу на степен образовања, па је тако утврђено да у слабо развијеним земљама 79% деце из најбогатије класе заврши школу – наспрам тек 34% из најсиромашније класе.
Пандемија корона вируса додатно је оголила овај проблем неједнакости, јер је током њеног трајања најмање 500 милиона деце остало ускраћено за образовање зато што не поседује основну опрему за онлајн учење.
Пројекат је финансиран од стране Ц.С. Мот Фондације (C.S. Mott Foundation) у оквиру Програма за локална решења глобалних изазова (Global Challenges Local Solutions), који води Академија за развој филантропије у Пољској (Academy for the Development of Philanthropy in Poland).