Председник Републике Србије Александар Вучић посетио је данас Кладово и том приликом обишао реконструисане путеве Б34, деоница Голо Брдо–ХЕ „Ђердап” и Б35, деоница ХЕ „Ђердап 1”–Кладово, као и реконструисане машинске просторије хидроелектране „Ђердап 1” и командни торањ за управљање бродске преводнице. На путу за Кладово председник Вучић је најавио нова улагања у исток Србије.
„Овај пут је жила куцавица за исток Србије, показује сву лепоту наше земље. Источна Србија је прелепа и чудесна”, рекао је председник Вучић приликом обиласка реконструисаног пута Б34, деоница Голо Брдо–ХЕ Ђердап.
Председник Вучић је исказао интересовање и за пут од Неготина до Брзе Паланке у дужини од 30 километара, као и пут до Клокочевца. Он је искористио прилику да захвали радницима на раду, труду и енергији и додао да ће у будућности моћи да рачунају на више посла, али и на залагање државе да имају веће плате како би могли да планирају будућност за себе и своју децу.
„Данас када градимо нови пут, нећемо да урадимо само Кладово–Милановац, већ и Милановац–Голубац, затим брзу саобраћајницу до Београда, као и путеве према Рткову, Брзој Паланци и пут Неготин–Зајечар”, казао је председник Вучић и исказао наду да ће многи који су отишли из овог краја у Немачку, Италију, Швајцарску, сада моћи да се врате у своју земљу.
Приликом обиласка реконструисане машинске просторије хидроелектране „Ђердап 1”, председник Вучић је нагласио да ће држава показати додатну бригу о енергетској ефикасности Србије, уз већа улагања у Електропривреду јер ће у годинама које долазе бити велика борба да се обезбеди балансирана производња струје.
„Све више струје ћемо да трошимо и морамо да је производимо”, истакао је председник Вучић. Он је поздравио раднике и нагласио да свуда у Србији постоји проблем јер немамо довољно људи, занатлија, да раде тако тежак посао.
„Дунав кроз Србију иде дуже него кроз било коју другу земљу. Уз економски, еколошки значај, овај пројекат је пример како у Србији може да се ради успешно и добро и како људи могу да буду задовољни послом који је обављен. Наше компаније су урадиле више од 60 одсто посла”, рекао је председник Вучић и напоменуо да су последњи радови овде завршени 1970. године, када је држава била прилично снажна и да је то био симбол моћи велике Југославије.
„Највећа богатства модерне Србије су настала на Дунаву. Данас враћамо један модернизовани водни пут”, закључио је председник Вучић и најавио да ће држава уложити још 380 милиона евра у ревитализацију система ХЕ „Ђердап” у наредних 10 година.
Након обиласка реконструисане машинске просторије хидроелектране „Ђердап 1” путем видео линка обратила се Инес Ајале Сендер, европска кординаторка за коридор Рајна–Дунав, као и Дирк Бекерс, директор Европске извршне агенције за климу, инфраструктуру и животну средину.
„Србија и ЕУ деле транспортну политику, а Дунав је изузетно важна река. На овај начин подижемо ефикасност овог пловног пута и срећни смо што смо учествовали у модернизацији речног транспорта Србије”, поручио је Сем Фабрици, амбасадор ЕУ у Београду, и додао да је ово важан пројекат јер представља најзеленији вид транспорта што има свеукупан позитиван ефекат и на животну средину.