Тимочка КрајинаБорИСТРАЖИВАЊЕ: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

ИСТРАЖИВАЊЕ: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Удружење „Сигурне стазе”: Пројекат „Стазе урбане мобилности на територији града Бора” — Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Струковно удружење за саобраћајно и урбанистичко планирање „Сигурне стазе из Бора” је за потребе пројекта „Стазе урбане мобилности на територији града Бора” урадило истраживање о стању саобраћајне и урбанистичке инфраструктуре за рањиве учеснике у саобраћају на територији града Бора са оценом стања безбедности.

Велики проценат грађана Бора је инфраструктури за рањиве учеснике у саобраћају (пешаци, старија лица, особе са инвалидитетом, бициклисти…) дао лоше оцене.

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Резултати истраживања показују да се ниске оцене инфраструктурне понуде града Бора, осликавају и на појединачна насеља у граду, где се у значајном проценту издваја оцена као што је недовољна.

Разлог овако лоших оцена стања безбедности саобраћаја у Бору, може бити повезан и са лошим оценама грађана о томе какво је поступање возача према рањивим учесницима у саобраћају (пешаци, бициклисти, деца, особе са инвалидитетом и слично).

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Највећи проценат испитаника (37%) поступање возача оцењује довољном оценом, а потом следе добра (28%) и недовољна (27%).

Пракса широм света је показала да политичке и инжењерске мере усмерене ка повећању безбедности рањивих учесника у саобраћају, доприносе повећању целокупног нивоа безбедности саобраћаја.

На наредној слици може се видети да највећи проценат грађана Бора подржава мере (формирање зона 30, зона успореног саобраћаја, пешачких зона и сигурних стаза) који имају за циљ да доведу до нижих брзина кретања у граду, а све са циљем промовисања активних видова превоза.

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

У целокупном узорку, свега 3% испитаника користи бицикл као свакодневни вид превоза. Разлог овоме може бити и чињеница да у Бору не постоје бициклистичке стазе/траке, где 91% испитаника сматра да је Бору потребна бициклистичка инфраструктура.

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Стратегија безбедности саобраћаја је важан документ којим се омогућава упознавање са стањем безбедности саобраћаја у којем се тренутно налази област, приказ стања безбедности саобраћаја коме се тежи, као и давање смерница којима је могуће најлакше и најбрже достићи жељено стање. Значајан проценат испитаника (94%) сматра да је потребно да град Бор донесе Стратегију безбедности саобраћаја.

С друге стране, такође велики проценат испитаника (90%) сматра да је потребно да град Бор донесе План одрживе урбане мобилности. Сам План одрживе урбане мобилности је важна политичка мера која је дефинисана као циљ за побољшање приступачности градским областима, која обезбеђује висок квалитет и одрживост мобилности и превоза у некој области.

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Када је у питању област на коју је потребно да се фокусира Стратегија за безбедност саобраћаја, највећи проценат испитаника наводи децу (26%), особе са инвалидитетом (18%), а потом следе рањиви учесници као што су пешаци и бициклисти (17% и 13%, респективно).

Такође, велики проценат грађана Бора сматра да је потребно изменити Одлуке о техничком регулисању саобраћаја на територији града Бора (80%) и увести Катастар саобраћајне сигнализације (74%). Док 81% испитаника подржава примену нових технологија у стратешком управљању урбаном мобилношћу.

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Истраживање: Борани желе стазе урбане мобилности и већу безбедност саобраћаја

Резултати истраживања су доступни на овом линку.

Најважније чињенице и закључци произашли из овог истраживања које је урадило удружење „Сигурне стазе” би требало да буду смернице за идентификацију проблема и за планирање других детаљних истраживања и будућих активности свих субјеката на територији града Бора, у циљу унапређења безбедности саобраћаја и саобраћајне и урбанистичке инфраструктуре.

Овај пројекат реализује се у оквиру програма „Активни грађани – боље друштво: заговарањем ка сарадњи и демократском развоју Србије” (javnozagovaranje.bos.rs), који реализује Београдска отворена школа (bos.rs) уз подршку америчког народа путем Америчке агенције за међународни развој (УСАИД) (usaid.gov/serbia).

Садржај истраживања искључиво је одговорност организације „Сигурне стазе” и не представља нужно ставове УСАИД -а, Владе САД или БОШ-а.

Сви медији који преузму текст, фотографије или видео, дужни су да наведу извор – Тимочка (timocka.rs). Уколико преузимају комплетан текст и фотографије, већи део текста, или је пренета интегрална вест, у обавези су да наведу извор и поставе линк ка тој вести.

Društvene mreže

24,858ПратилацаЛајкуј
4,539ПратилацаЗапрати
1,264ПратилацаЗапрати
222ПратилацаБаци суб