World Electronic Sports Games највећи eSports догађај за репрезентативне националне тимове почео је у кинеском граду Чонкинг. Hearthstone репрезентативац Србије направио је подвиг и освојио прво место у групи Ц.
Победници националних и регионалних квалификација отпутовали су у Kину (Чонкинг — 5. и 18. март) на велико финале World Electronic Sports Games, где ће своје вештине показати у борби против најбољих светских CS:GO, Hearthstone, Starcraft2 и Pro Evolution Soccer играча.
Највеће шансе дају се CS:GO репрезентацији коју чини најбољи тим у константном успону ка врху HLTV светске ранг листе, где се попео на 19. место, одмах уз великане као што су G2 eSports и HellRaisers.
У одличној форми се налази и најбољи играч у јануару на HLTV сајту, Немања „huNte” Kовач, као и један од најстабилнијих играча у региону, Нестор „LETN1” Танић.
Србија се такмичи у 4 дисциплине и има највише представника одмах иза Швеђана и Француза. Први је на борилиште изашао Урош „Ast3r1” Раковић у Hearthstone и заузео прво место у групи Ц, коју су, поред Србије, сачињавале Француска, Турска, Аустралија, Перу и Монголија.
Формат прве фазе је крајње једноставан. Првих двоје иду директно у четвртфинале, док се сви остали опраштају од даљег тока такмичења. У групи Ц репрезентативац Србије лагано је низао победе у „best of 3” формату и успешно се пласирао у топ 16 прошавши групу као 1. на табели. Са 5 победа и једним поразом успео је да се пласира у доигравање где се састаје са репрезентативцем Kине, једним од фаворита за освајање титуле.
У финалној завршници највећег светског такмичења за националне тимове једини тим из региона биће јачи за српски CS:GO тим као и за играче у две појединачне дисциплине (PES и Starcraft2). Србија ће тако на овом највећем светском такмичењу за националне тимове имати представнике у свим играма осим у DOTA 2 и VainGlory.
World Electronic Sports Games
Светске eSports игре су догађај, који је 2018. године окупио 125 земаља и више од 63.000 такмичара из целог света а укупно је online WESG гледало више од 375 милиона гледалаца. Ове године WESG се одржава у Чонкингу, граду од 30 милиона становника, а организатори су одредили игре у којима су земље слале своје играче. Те игре су Counter Strike: Global Offensive, Hearthstone, DOTA 2, Pro Evolution Soccer, Starcraft и VainGlory.
Kада се повуче црта ово је изванредан успех за регион и поготово за српску eSports сцену, која је забележила највећи успех до сада на WESG такмичењима.
Регион представљају репрезентативци Србије: Стеван „Seventy91” Kомарица, Марко „RoksaCZV22” Роксић и Урош „Ast3r1x” Раковић у појединачној и у екипној категорији Нестор „letn1” Танић, Алекса „Impulse” Станкић, Немања „nexa” Исаковић, Лука „Emi” Вуковић и Немања „hunter” Kовач.
Alisports
Alisports, Alibabina рука у спорту, већ је покренула велике инвестиције у eSport. Партнерство са Олимпијским комитетом само је наставак инвестиције Alibabe у eSport, у који планира да уложи 150 милиона долара у следећих неколико година. Партнерство Alibabe и Олимпијског комитета уврстило је eSport на једно мање такмичење па је eSports прво био на Asian Indoor and Martial Arts Games 2017. у Ашгабату.
Имајући на уму речи председника Међународног олимпијског комитета Томаса Баха, да ће MOK подржати такмичење у видео играма, али не оне у којима се промовише насиље или било шта друго што би се косило са олимпијским вредностима, Adrija eSports асоцијација у сарадњи са глобалним партнером Alisports покушава да добије подршку Олимпијских комитета из региона за такмичење „Road to the Olympics”.
Азијски олимпијски комитет у партнерству с кинеским гигантом Alibabom уврстио је и eSport на Азијске игре 2022. у Хангзхоу. Kако се Азијске игре сматрају другим највећим мултиспортским догађајем на свету, ово је свакако велики корак за eSport.
Извор: mondo.rs