У овом чланку вам представљамо образовни YouTube канал „е-учим” намењен учењу у подручју рада друмски саобраћај. Као такав је подржан од стране Завода за унапређивање образовања и васпитања и Заједнице саобраћајних школа Србије.
YouTube канал „е-учим” основан је у септембру 2020. са идејом да ученицима и наставницима саобраћајних школа у Србији и шире, пружи додатни материјал за учење. Показало се да је „е-учим” сасвим одговарајућа форма прилагођена онлајн учењу, нарочито када су школе већ после месец и нешто дана затворене због пандемије корна вируса.
„Започели смо емитовање часова за девет предмета саобраћајне струке друмског саобраћаја у потпуности пратећи план и програм тих предмета. Тренутно на каналу имамо доступних 206 часова из премета Саобраћајни системи (I разред), Моторна возила (II разред), Саобраћајна инфраструктура (II разред), Регулисање и безбедност саобраћаја (II разед), Саобраћајна инфраструктура (III разред), Регулисање и безбедност саобраћаја (III разед), Организација превоза (IV разред), Регулисање саобраћаја (IV разред) и Гараже, сервиси и паркиралишта (IV разред). У другом полугодишту настављамо са предметима који су на листи, а од следеће школске године почињемо са новим предметима. На тај начин кроз годину-две дана желимо да комплетирамо колекцију стручних предмета друмског саобраћаја која дословно прати инструкције Министарства, односно усвојене планове и програме и која ће у сваком тренутку и догорочно бити доступна и ученицима и наставницима”, каже Биљана Кордић, покретач и идејни творац пројекта „е-учим”.
Са реализацијом онлајн наставе на каналу „е-учим” започели су дипломирани инжињери саобраћаја Биљана Кордић и Дејан Милановић, а потом су им се придружили Тања Арсић и Драган Панић.
Отворена је и плеј-листа за предшколце под називом „Саобраћајне мозгалице”, што се показало као веома интересантно широкој публици.
„Идеја нам је да кроз кратке тестове и објашњења подигнемо ниво едукације предшколаца код нас и омогућимо, како васпитачима у вртићима, тако и родитељима да повремено са децом обнове, односно допуне знања и тиме утичу на њихово безбедније учешће у саобраћају. Намера нам је да канал ’е-учим’ проширимо и на другу публику са адекватним програмом. Назив каналу смо дали упола у шали ’ееее-(морам да) учим’ знајући колико средњошколци у великом броју случајева нису баш спремни да уче, али и наравно мислећи на електронско учење. Надамо се да ћемо овим каналом допринети разноврснијем и доступнијем знању из области друмског саобраћаја најширој популацији људи у Србији, али и шире (обзиром да за сада имамо пратиоце у Босни о Херцеговини, Црној Гори и Северној Македонији)”, истиче Кордић.