Ово је само један пример наслова који вас мами да се пријавите на различите едукације у трајању од једног дана до два–три месеца, током којих ћете научити како се води наступ на друштвеним мрежама, оглашава на Интернету, планира… Једино знање које ћете стећи јесте да је немогуће постати стручњак за само пет (па и много више) дана, а то знање ће потрајати до следећег примамљивог наслова.
Пре десетак година експресне едукације нису постојале или их је било врло мало. Све је било ново, мреже су се развијале, оглашавање се мењало, компаније то готови и нису фермале док се није омасовило. Сада одједном сви желе да буду дигитални стручњаци и да читаву ту струку савладају за само пар дана.
Инстант стручњак
„Имамо ону малу што нам ради на рецепцији, е па она ће да нам води Facebook и Instagram профил и мало ће да буста”. Свака част и за „малу“ и за све те планове, али је ово већ у старту осуђено на пропаст. Сваки иоле озбиљан играч на тржишту не може себи да приушти особу која се дигиталом бави само успут јер то никада неће бити на нивоу на ком би требало бити.
За године труда и учења једноставно не постоји чаробна замена коју ће вам неко пренети за 180 дана.
Не може иста особа да се бави резервацијама, управља гостима, иде по кафу, ради маркетиншке планове… и бустује на Facebook‑у. Мислим, може, али ништа од свега тога неће бити квалитетно ни плански урађено, а кафа ће бити бљутава. Онда се такви људи шаљу на едукације и од њих се очекује да за неколико дана науче како се све то ради, што је физички и практично немогуће.
Едукације о дигиталу су увек добродошле, како не бисте морали и ви да трошите 10 и више година да сазнате неке главне законитости и цаке. Зато сат особе која све то зна и годинама је градила своје знање кошта много више, али и вреди много више. Након едукације и даље нећете знати како се ради структура огласних кампања, нити ћете знати да креирате дигиталну, па тако ни маркетиншку стратегију. То је посао за који је потребно много времена, тестирања и грешака како бисте знали шта радите. Зато, када планирате да уложите у једну особу, нек се она само тиме и бави, иначе сте бацили паре.
Не може иста особа да се бави резервацијама, иде по кафу, ради маркетиншке планове… и бустује на Фацебоок‑у. Мислим, може, али ништа од свега тога неће бити квалитетно, а кафа ће бити бљутава.
Дани и(ли) године
Нико не постаје стручњак, па ни стручњак у области дигиталних технологија, за неколико дана или месеци. Не трају факултети и школе бадава толико година. Ни након њих нисте сигурни колико знате док све то не испробате у пракси. Свакако, идите на едукације, то је увек добро уложено време, али не можете очекивати да ћете већ сутра знати како продати производ запосленим особама у средњим тридесетим које тренутно планирају путовање. За године труда и учења једноставно не постоји чаробна замена коју ће вам неко пренети за 180 дана. Након тога, биће потребна још која година рада на свему томе како бисте се похвалили да све то знате да радите. Срећно!
Извор: pcpress.rs